شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
روند صعودی بی سابقه مسافرت گردشگران کشورمان به ترکیه
11 شهریور 1396 - 23:41
شناسه : 2538
34

با شروع فصل تعطیلات پایانه مرزی سرو بار دیگر شاهد حضور گردشگران و مسافران داخلی زیادی از اقصی نقاط کشور می باشد که گمرک مرزی سرو را برای سفر به کشور ترکیه انتخاب کرده اند. نگاهی به آمار گردشگران کشورمان و حجم گسترده استفاده از پایانه مرزی سرو برای ورود به کشور ترکیه نشان دهنده […]

ارسال توسط :

با شروع فصل تعطیلات پایانه مرزی سرو بار دیگر شاهد حضور گردشگران و مسافران داخلی زیادی از اقصی نقاط کشور می باشد که گمرک مرزی سرو را برای سفر به کشور ترکیه انتخاب کرده اند.

نگاهی به آمار گردشگران کشورمان و حجم گسترده استفاده از پایانه مرزی سرو برای ورود به کشور ترکیه نشان دهنده موج بی سابقه خروج ارز از کشورمان می باشد که ادامه این روند باعث پدیدار شدن مشکلات اقتصادی زیادی در کشورمان خواهد شد.

صرف هزینه های گزاف برای مسافرت به ترکیه نه تنها باعث خروج قابل توجه ارز از کشورمان خواهد شد بلکه باعث به آمدن مشکلات فرهنگی اجتماعی زیادی در بین جوانان خواهد شد.

سیاست های به کار گرفته توسط کشور همسایه ترکیه در جذب گردشگران کشورمان نیز در بی تاثیر نمی باشد زیرا استفاده از تمامی خدمات رفاهی به روز و بهای تمام شده مسافرت؛  تبلیغات های گسترده و همچنین بستر سازی مناسب باعث گردیده تا بسیاری از مسافران داخلی ترکیه را برای مسافرت و خوش گذرانی انتخاب کنند.

افزایش خروج گردشگران کشورمان که هر ساله نیز بر تعداد آن افزوده می شود دارای تبعات منفی زیادی می باشد و همین موضوع اشتغال و تولید را به طور مستقیم تحث تاثیر قرار می دهد زیرا با حجم بالای خروج ارز از کشورمان فرصت های شغلی زیادی از دست می روند.

اما آن چیزی که مهم و قابل درک می باشد عدم توجه به زیر ساخت های گردشگری کشورمان می باشد که همین امر باعث عدم سرمایه گزاری توسط سرمایه گزاران بخش خصوصی شده است .

با پیشرفت و توجه ویژه به صنعت گردشگری در کشورمان چندین شغل به طور مستقیم و غیر مستقیم وارد چرخه اقتصاد کشورمان خواهد شد تا بدین ترتیب علاوه بر اشتغال زایی و فقر زدایی توریست پذیری از احاطه شهرهای شمالی و میانی خارج خواهد شد و استان هایی همچون آذربایجان غربی از نعمت جذب توریسم بهرهمند خواهد شد.

مسئولین محترم  کشورمان در حوزه گردشگری می توانند ضمن مهیا ساختن شرایط مطلوب و مناسب برای جذب سرمایه گزاران داخلی و حتی خارجی از پتانسیل های بلقوه گردشگری موجود در سایر مناطق کشورمان همچون سیلوانا و صومای برادوست ارومیه نیز استفاده لازم را ببرند تا بدین ترتیب شاید صنعت گردشگری مرهی باشد بر زخم بیکاری در مناطق مرزی کشورمان.

پایان گزارش/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.