شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
رونق دوباره تجارت از گمرک مرزی سرو بعد از چندین ماه رکود
22 مرداد 1396 - 14:13
شناسه : 2279
16

پایانه مرزی سرو بعد از چندین ماه رکود در بخش صادرات و واردات این روزها بازهم شاهد موج جدیدی از تجارت های ترانزیتی و چمدانی می باشد. تردد دوباره خودروهای ون که از اواسط سال جدید به دلیل تعییر سیاست های گمرکی ترکیه مجاز به تجارت نبودند  با بازنگری کشور ترکیه مجدد وارد عرصه تجارت […]

ارسال توسط :

پایانه مرزی سرو بعد از چندین ماه رکود در بخش صادرات و واردات این روزها بازهم شاهد موج جدیدی از تجارت های ترانزیتی و چمدانی می باشد.

تردد دوباره خودروهای ون که از اواسط سال جدید به دلیل تعییر سیاست های گمرکی ترکیه مجاز به تجارت نبودند  با بازنگری کشور ترکیه مجدد وارد عرصه تجارت شده اند.

افزایش چشم گیر تجارت چمدانی از مرز سرو که نسبت به ماه گذشته ۳۰ درصد افزایش یسافته است باعث رونق دوباره بازار در شهر مرزی سرو شده داست.

افزایش صادرات و واردات  از پایانه مرزی سرو بازارچه های این شهر مرزی  را نیز تحث تاثیر خود قرار داده است زیرا مغازه هایی که مدتی بود به دلیل نبود بازار فروش به صورت تعطیل درآمده بود بازهم در حال بازگشایی و بازگشت به کار خود هستند.

تجارت چمدانی در شهرهای مرزی از جمله سرو یکی از مهمترین عوامل پیشرفت صادرات می باشد زیرا صادر کنندگانی که عمدتا بومی منطقه می باشند بدون تشریفات گمرکی از طریق مسافری اقدام به صادرات اقلام مجاز می کنند و همین امر باعث خارج شدن  منطقه از رکود اقتصادی خواهد شد.

ساماندهی تجارت های چمدانی از سوی دولت در مناطق مرزی نه تنها باعث حمایت از تولید ملی خواهد شد بلکه نقش به سزایی در کاهش آمار بی کاری در مناطق مرزی نیز خواهد داشت.

گمرک مرزی سرو به غیر ازرونق در صادرات و واردات در بخش مسافری نیز افزایش قابل توجهی نیز داشته است ورود گردشگران خارجی از این پایانه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ده درصدی داشته است .

مسئولین مربوطه می توانند با راه اندازی و ایجاد بسترهای مناسب برای تجارت های خرد جوانان بومی و مرزنشین منطقه را به کار در بازارچه ها و صادرات های چمدانی تشویق کند تا بدین ترتیب هر چه سریعتر شاهد کاهش فقر و بی کاری در مناطق مرزی کشور عزیزمان باشیم.

پایان گزارش/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.