شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
رونق گیاهان کوهی با آغاز فصل زیبای بهار در ارومیه
29 فروردین 1396 - 8:09
شناسه : 418
36

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانا نیوز : همزمان با فصل زیبای بهار فروش گیاهان با ارزش بومی کوه ها و دشت های اطراف ارومیه همچون مندی ، شنگ و کنگر که دارای ارزش غذایی  و دارویی با ارزش میباشند رونق بیشتری گرفته است . فصل بهار  تقریبا در تمامی گوشه کنار خیابانهای ارومیه  فروش گیاهان کوهی […]

ارسال توسط :

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانا نیوز :

همزمان با فصل زیبای بهار فروش گیاهان با ارزش بومی کوه ها و دشت های اطراف ارومیه همچون مندی ، شنگ و کنگر که دارای ارزش غذایی  و دارویی با ارزش میباشند رونق بیشتری گرفته است .

فصل بهار  تقریبا در تمامی گوشه کنار خیابانهای ارومیه  فروش گیاهان کوهی که  سرشار از منابع غذایی با ارزش هست . مورد استبال مردم قرار می گیرد .چیدن سبزی های کوهی که گاها در گردش های خانودگی و تعطیلات آخر هفته بصورت خانودگی صورت میگیرد این روزها به یک کار تجاری و سود آور تبدیل شده است  و خانوادهایی که بواسطه ی زندگی شهری از این نعمت های خدادای بی بهره هستند با خرید این منابع غذایی ارزشمند از این محبات الهی بهره مند می شوند. 

این گیاهان با ارزش که دارای خواص دارویی و غذایی بی شماری میباشد هر ساله با شروع فصل بهار و آب شدن برف های کوهی  وسرسبز شدن مراتع استان آذربایجان غربی رشد میکنند و همین امر باعث میگردد تا خانواده ها با حضور در دل کوهها و مراتع نسبت به چیدن این نعمت الهی اقدام نمایند.

پوشش گیاهی کامل و منحصر به فرد کوههای استان آذربایجان غربی از دیر باز مورد توجه مردم و علاقمندان به طبیعت قرار داشته است و اکثر مردم این گیاهان با ارزش را در سبد غذایی خود قرار داده اند.

سنت چیدن سبزی کوهی همچون مندی و کنگر که دارای ارزش غذایی زیادی میباشد از ایام خیلی دور رواج داشته است و مردمانی زیادی از این طریق به کسب روزی حلال میپردازند .

امید است با تدابیر مدیران استانی و راه اندازی کارخانه های فرآوری و بسته بندی مناسب این گیاهان کوهی ارزشمند را بتوان به سایر استانها و حتی کشورهای همسایه صادر کرد .


انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.