شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
ریزش سنگین قیمت طلا و پیش بینی آینده
03 شهریور 1400 - 12:44
شناسه : 14183
9

ریزش سنگین قیمت طلا و پیش بینی آینده برای سرمایه گذاران ایرانی اهمیت زیادی دارد که با توجه به قیمت آتی دلار معنی دار می شود.  ریزش سنگین قیمت طلا در بازارهای جهانی و پیش بینی آینده آن برای سرمایه گذاران ایرانی اهمیت زیادی دارد که باتوجه به قیمت نهایی دلار در دوره سید ابراهیم رئیسی معنی دار می شود. قیمت دلار در بازارهای […]

ارسال توسط :

ریزش سنگین قیمت طلا و پیش بینی آینده برای سرمایه گذاران ایرانی اهمیت زیادی دارد که با توجه به قیمت آتی دلار معنی دار می شود.

 ریزش سنگین قیمت طلا در بازارهای جهانی و پیش بینی آینده آن برای سرمایه گذاران ایرانی اهمیت زیادی دارد که باتوجه به قیمت نهایی دلار در دوره سید ابراهیم رئیسی معنی دار می شود.

قیمت دلار در بازارهای جهانی از متغیر کلان متاثر می شود:

  1. تلاش چین برای گران کردن طلا و تضعیف نقش دلار که با واکنش فدرال رزرو مواجه شده و دلار را تقویت کرده که باعث شکست سیاست چین شده است.
  2. میل طلا به افزایش قیمت به دلیل خلق پول گسترده بانک های مرکزی ازجمله فدرال رزرو در دوره کرونا.

هر دو تغیر باعث افزایش قیمت طلا در میان مدت و بلندمدت خواهند شد، اما فدرال رزرو و گلدمن ساکس توانسته اند در کوتاه مدت بر متغیرهای پیش راننده قیمت طلا غلبه کرده و قیمت طلا را سرکوب کنند. نرخ طلا هم اکنون از سال ۲۰۱۲ و نقطه اوج آن کمتر است که باعث فشرده شدن فنر قیمت سرکوب شده آن می شود.

برای سرمایه گذاران ایرانی قیمت دلار بیش از متغیرهای موثر بر قیمت طلا اهمیت دارد و در نرخ های کنونی که به وسیله طیف سیاسی گیرندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی و با میدان داری بانک مرکزی دستکاری می شود، ورود به بازار طلا نابهنگام است و باید در آینه نزدیک انجام شود.

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.