شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
رییس‌جمهوری با تشکیل کمیته حل سریع مشکل سیب آذربایجان‌غربی موافقت کرد
29 بهمن 1399 - 11:45
شناسه : 11316
7

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس‌جمهوری با تشکیل کمیته‌ای برای تصمیم‌گیری در راستای فروش و صادرات سیب آذربایجان غربی موافقت کرد. وحید جلال‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه ‌به وضعیت نامطلوب سیب تولیدی آذربایجان غربی و خطری که اقتصاد استان را تهدید می کند، نامه ای […]

ارسال توسط :

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس‌جمهوری با تشکیل کمیته‌ای برای تصمیم‌گیری در راستای فروش و صادرات سیب آذربایجان غربی موافقت کرد.

وحید جلال‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه ‌به وضعیت نامطلوب سیب تولیدی آذربایجان غربی و خطری که اقتصاد استان را تهدید می کند، نامه ای به رییس جمهوری نوشته و در آن درخواست چاره اندیشی فوری و تشکیل کمیته ای متشکل از معاون اول رییس جمهوری، وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، رییس سازمان توسعه و تجارت، استاندار آذربایجان غربی و سه نفر از نمایندگان مجلس را پیشنهاد داده بودم که رییس جمهوری با آن موافقت و دستور فوری جهت تشکیل جلسه رفع مشکل صادرات و تهاتر سیب آذربایجان غربی را صادر کرد.

وی اضافه کرد: همچنین تماس هایی با معاون اول رییس جمهوری و وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی مبنی بر پیگبری موضوع را داشتم که امیدواریم با تشکیل این کمیته و تصمیم گیری جدی، گامی ارزنده برای فروش و صادرات سیب استان برداشته شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال میزان برداشت سیب قابل توجه بوده، اظهار کرد: بخشی از محصول یک میلیون و ۲۰۰ هزار تنی سیب از باغ‌های استان، به مصرف صنایع تبدیلی رسیده و نزدیک به ۸۰۰ هزار تن در سردخانه ها نگهداری شد.

جلال زاده بیان کرد: مصرف سیب در ایام عید در کل کشور به ۲۰ هزارتن هم نمی رسد که این امر، کفاف صدها هزار تن سیب موجود در سردخانه ها را نمی دهد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از نابود شدن این محصول، باید یک اقدام ‌ضربتی صورت گیرد تا از تبدیل سیب به خوراک دام یا سیب صنعتی جلوگیری کند.

وی اظهارداشت: در صادرات سیب نباید تنها بازارهای صادراتی معطوف به چند کشور باشد بلکه باید بازارهای صادراتی گسترش یافته و فراتر از چند بازار تکراری باشد.

نماینده مردم مجلس شورای اسلامی توجه به کیفیت و همچنین بسته بندی مناسب را از دیگر فاکتورهایی دانست که می تواند سیب استان را در بازارهای جهانی معروف کرده و ‌بر مشتریان آن بیافزاید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.