چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
ساختارشکنی ایلان ماسک با خودروی بدون فرمان
29 شهریور 1400 - 12:20
شناسه : 14576
7

شرکت تسلا قصد دارد خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری خود را در سال ۲۰۲۳ عرضه کند، این خودرو به احتمال زیاد فرمان نخواهد داشت. خبرها حکایت از آن دارند که «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت تسلا به کارکنان خود گفته است قصد دارد خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری خود را که قبلا قول داده بود در […]

ارسال توسط :

شرکت تسلا قصد دارد خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری خود را در سال ۲۰۲۳ عرضه کند، این خودرو به احتمال زیاد فرمان نخواهد داشت.

خبرها حکایت از آن دارند که «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت تسلا به کارکنان خود گفته است قصد دارد خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری خود را که قبلا قول داده بود در سال ۲۰۲۳ عرضه کند. مدیرعامل تسلا اشاره کرد که ممکن است این خودرو حتی به فرمان مجهز نباشد.

 

در مراسم روز باتری تسلا (Battery Day) که در سال گذشته برگزار شد، این خودروساز اعلام کرد: تسلا یک خودروی برقی قوی ۲۵ هزار دلاری تولید می کند که کاملا مستقل است. وی تصریح کرد که این قیمت جدید از طریق سلول جدید باتری تسلا و تولید باتری به دست می آید که می تواند هزینه باتری را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

 

این خودروی برقی که اغلب از آن با عنوان «تسلا مدل ۲» یاد می شود، به هاچ بک الکتریکی جدیدی تشبیه شده است که تسلا قصد دارد آن را در شرکت «گیگافکتوری» مستقر در شانگهای چین تولید و به صورت جهانی صادر کند.

 

سال گذشته، تسلا از برنامه های خود برای ایجاد یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در چین برای ساخت خودروی برقی به سبک چینی خبر داد.

 

تسلا تابستان سال گذشته شروع به دریافت طرح های مربوط به خودروی برقی کوچک خود در چین کرد و کمی بعد برای این برنامه نیرو استخدام کرد.

 

در آن زمان، این خودروساز همچنین طراحی اولیه یک هاچ بک کوچک برقی را منتشر کرد. این باعث شد بسیاری فکر کنند که طراحی و عامل شکل گیری تسلا در خودروی برقی آینده است:

 

 

ما اخیرا در مورد برخی گزارش های رسانه ای از چین گزارش داده ایم که ادعا می کنند تولید مدل ۲ می تواند به سرعت آغاز شود. با این حال، هشدار دادیم که به احتمال زیاد این اتفاق نمی افتد.

 

در حال حاضر ایلان ماسک در جلسه ای که مدتی پیش برگزار شد، ایده بهتری را برای زمان بندی برنامه ریزی شده عرضه خودروی ارزان تر تسلا تایید کرده است.

 

منابعی که در این جلسه حضور داشتند گفتند که مدیرعامل می گوید تسلا قصد دارد تولید خودروی الکتریکی جدید ۲۵ هزار دلاری خود را در سال ۲۰۲۳ آغاز کند.

 

ماسک در اظهارنظرهای خود در زمینه انتشار مدل جدید تسلا ۲ (این نام رسمی خودرو نیست) هدف خود را دستیابی به یک سیستم رانندگی خودکار کامل عنوان کرد و حتی از کارکنان تسلا پرسید: آیا می خواهیم این خودرو با فرمان و پدال عرضه شود؟

 

طبق این گفته ها به نظر می رسد که خودروی جدید تسلا حتی مجهز به فرمان نخواهد بود.

 

در سال ۲۰۱۹ ، تسلا از تصویری از یک وسیله نقلیه بدون فرمان و پدال رونمایی کرد و گفت که هدف این است که چنین خودرویی را ظرف دو سال تولید کند:

 

 

تسلا در حال حاضر در تلاش است تا نرم افزار بتا خودران خود را تا پایان ماه به ناوگان وسیع خود در ایالات متحده عرضه کند.

 

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.