شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
سالانه ۱۵۶۰ تن انواع گیاهان دارویی در آذربایجان غربی تولید می شود
14 بهمن 1396 - 13:24
شناسه : 3623
14

معاون بهبودتولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید سالانه یک هزار و ۵۶۰ تن انواع گیاهان دارویی در استان خبر داد. عبدالله فتح الله زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی است افزود: آذربایجان غربی در زمینه کشت و تولید گیاهان دارویی جزو سه استان […]

ارسال توسط :

معاون بهبودتولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید سالانه یک هزار و ۵۶۰ تن انواع گیاهان دارویی در استان خبر داد.

عبدالله فتح الله زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی است افزود: آذربایجان غربی در زمینه کشت و تولید گیاهان دارویی جزو سه استان برتر کشور به شمار می رود.

وی بادرشبو، گل محمدی، بید مشک، نعناع فلفلی، کاسنی، نعناع معمولی، رازیانه، پونه،گل راعی، گل گاو زبان، اسطو خودوس، بابونه را از مهمترین گیاهان دارویی کشت شده در استان نام برد و افزود: میزان تولید  گیاهان دارویی بستگی با توجه به عدم صادرات و وضعیت بازار مصرف کم یا زیاد می شود.

فتح الله زاده در خصوص تولید عرقیات گیاهی خاطرنشان کرد: استان در زمینه تولید عرقیات گیاهی و تعداد واحدهای صنایع تبدیلی رتبه برتر کشوری را داراست و بخش زیادی از تولیدات به داخل و خارج از کشور صادر می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۳ واحد تولید عرقیات گیاهی با ظرفیت هفت هزار و ۱۷۳ تن فعال است عنوان کرد: مجوز و تسهیلات لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان برای متقاضیان و علاقمند به ایجاد صنایع تبدیلی در بخش گیاهان دارویی صادر می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان غربی افزود: با توجه به وفور گیاهان دارویی در استان، سرمایه گذاری در این عرصه باید در اولویت‌ مسئولان قرار بگیرد، زیرا میزان سودآوری یک هکتار از گیاهان دارویی نزدیک به ۱۵۰ میلیون ریال است.

براساس بررسی های انجام شده در رویشگاههای طبیعی آذربایجان غربی  نزدیک به ۱۲۰۰ گونه گیاهی می روید که در طی اجرای طرح جمع آوری و شناسایی گیاهان دارویی ، مناطق مختلف استان مورد پیمایش قرار گرفته و ماحصل این مطالعه جمع آوری و شناسایی ۴۶۶ گونه دارویی بوده  که۴۱ جنس از ۸۰ گونه مربوط به ۲۶ تیره از آنها فرم رویشی درختی و درختچه ای داشته که عناصر  پوشش جنگلی۱۷۴ هزار هکتاری استان را تشکیل می دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.