شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
سریال پایان ناپذیر زمین ماندن محصولات کشاورزان استان آذربایجان غربی
14 شهریور 1396 - 8:54
شناسه : 2583
15

با فرا رسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزان در شهرهای استان آذربایجان غربی امثال نیز همچون سالهای گذشته سریال پایان ناپذیر نبود نظارت و بازار مناسب  در حال تکرار شدن می باشد. کشاورزان استان آذربایجان غربی با دستان پینه بسته خود بعد از چندین ماه تلاش و کوشش شبانه روزی برای کسب روزی حلال باید  در […]

ارسال توسط :

با فرا رسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزان در شهرهای استان آذربایجان غربی امثال نیز همچون سالهای گذشته سریال پایان ناپذیر نبود نظارت و بازار مناسب  در حال تکرار شدن می باشد.

کشاورزان استان آذربایجان غربی با دستان پینه بسته خود بعد از چندین ماه تلاش و کوشش شبانه روزی برای کسب روزی حلال باید  در اوج ناامیدی شاهد از بین رفتن محصولات کشاورزی و زحمات خود باشند .

فروش محصولاتی همچون آلو و شفتالو با کیفیت بالا به قیمت باور نکردنی ۱۰۰ نومان برای چندین سال پیاپی به کارخانجات آینده کشاورزی منطقه را به شدت تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

نبود برنامه ریزی لازم برای تولیدات کشاورزان در استان آذربایجان غربی سالهاست که کشاورزان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و همین امر باعث گردیده تا کشاورزان به جای کسب سود و منفعت خسارت های سنگینی را تحمیل شوند.

پایین بودن بیش از حد قیمت فروش محصولات نسبت به هزینه های تولید آن و همچنین عدم نظارت و رسیدگی کافی از سوی مسئولین اداره کشاورزی مهمترین و اساسی ترین مشکل کشاورزان در به فروش رساندن محصولات خود می باشند.

خسارت های وارده به کشاورزان و سردرگمی های ناشی از نبود ثبات شغلی آنان را مجبور به فروش محصولات خود با پایین ترین قیمت ممکن ساخته است به طوریکه مبلغ فروش بسیاری از محصولات جواب گوی هزینه های کاشت را نیز نمی باشد.

ادامه قصه غم انگیز نبود بازار فروش برای محصولات کشاورزان به طور یقین آینده کشاورزی منطقه را به شدت تحت تاثیر خود قرار خواهد داد به طوریکه شاهد نابودی صنعت کشاورزی که اولین منبع درآمدی مردم استان بعد از کارگری می باشد خواهیم بود.

در استانی که کشاورزی به عنوان اساسی ترین منبع درآمدی خانواده ها به شمار می آید بی تدبیری هیچ گونه جایی در بین مسئولین ندارد زیرا به غیر از کشاورزی مردم چاره ای به جز کارگری و روی آوردن به شغل های کاذب نخواهند داشت .

مسئولین محترم کشاورزی همان طور که با کمال افتخار استان آذربایجان غربی را یکی از قطب های برتر کشاورزی در کشور می دانند بایستی با حمایت لازم از این قشر زحمت کش و فراهم نمودن بستر مناسب برای فروش محصولات کشاورزان مانع به نابودی کشیده شدن کشاورزی استان شوند تا شاید بدین ترتیب از پدیدار شدن شغلهای نو ظهور جلوگیری گردد.

 

پایان گزارش/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.