چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
سفر وزیرجهادکشاورزی به ارومیه/ بررسی مشکلات بخش کشاورزی به ویژه باغداران سیب درختی
25 بهمن 1400 - 11:52
شناسه : 16066
7

وزیر جهاد کشاورزی به منظور بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی به ویژه باغداران سیب درختی از طریق فرودگاه بین المللی شهید باکری وارد ارومیه شد. سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی بامداد امروز، دوشنبه به منظور بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی به ویژه سیب درختی با استقبال استاندار و جمعی از مسؤولان […]

ارسال توسط :

وزیر جهاد کشاورزی به منظور بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی به ویژه باغداران سیب درختی از طریق فرودگاه بین المللی شهید باکری وارد ارومیه شد.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی بامداد امروز، دوشنبه به منظور بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی به ویژه سیب درختی با استقبال استاندار و جمعی از مسؤولان آذربایجان غربی از طریق فرودگاه بین المللی شهید باکری وارد ارومیه شد.

وی ابتدا با قرائت فاتحه بر مزار شهدای ارومیه و نثار گل با اهداف بلند شهدا تجدید میثاق کرد.

بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش، کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی بخش کشاورزی در شهرستان ارومیه، شرکت در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با محوریت سیب درختی، از برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به استان خواهد بود.

آذربایجان غربی دارای یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت است که ۸۰۰ هزار هکتار آن سالانه زیر کشت انواع محصولات کشاورزی قرار می گیرد.

سیب درختی با تولید ۱.۲ میلیون تن عمده ترین محصول باغی و چغندر قند با تولید سالانه بین یک تا ۱.۸ میلیون تن مهمترین محصول زراعی این منطقه است.

انتهای پیام/س

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.