شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
سلامت و آینده فرزندانمان چند!؟
13 آذر 1398 - 21:58
شناسه : 8379
30

سلامت و آینده فرزندانمان چند!؟ همان طور که می دانیم در نوار مرزی فصل پاییز غالباً وجود ندارد و سرما ، برف و یخبندان زودتر مهمان این مناطق می شود. در روزهای اخیر پیام های اعتراضی متعددی را از مردم مبنی بر گرفتن هزینه سوخت مدارس از دانش آموزان دریافت کردیم و طبق وظیفه خود […]

ارسال توسط :

سلامت و آینده فرزندانمان چند!؟

همان طور که می دانیم در نوار مرزی فصل پاییز غالباً وجود ندارد و سرما ، برف و یخبندان زودتر مهمان این مناطق می شود.

در روزهای اخیر پیام های اعتراضی متعددی را از مردم مبنی بر گرفتن هزینه سوخت مدارس از دانش آموزان دریافت کردیم و طبق وظیفه خود با پیگیری از اداره کل آموزش و پرورش استان و مصاحبه با رییس آموزش و پرورش بخش سیلوانا مطلع شدیم که هزینه سوخت اختیاری می باشد .

اما آیا تا حالا با خودمان فکر کردیم که پرداخت مبالغی نظیر ۵۰ هزار تومان ما را فقیر نمی‌کند و همه ما ماهانه چندین عروسی که اکثرا غیر ضروری هستند دعوت هستیم و هزینه هر عروسی برای ما بالای ۱۰۰ هزار تومان می شود!

اگر سالی فقط یک عروسی غیر ضروری را حذف کنیم و نصف هزینه آن را برای مدرسه و البته سلامت فرزندانمان کنار بگذاریم مشکل آموزش و پرورش نیز حل می شود.

برق و سوخت رایگان (گاز) برای مدارس تصویب شده است ولی از آنجایی که گاز رسانی هنوز تمام نوار مرزی ارومیه را پوشش نداده است، ردیف بودجه ای برای سوخت مایع ( گازوییل و نفت) در نظر گرفته نشده و مدارس بخش سیلوانا و صومای برادوست با مشکل مالی روبرو هستند.

صرفا جهت اطلاع هزینه تحصیل در مدارس ترکیه حدود ۳۰۰ میلیون تومان و در مدارس غیر انتفاعی و غیر دولتی ایران بالای ۲۰ میلیون تومان در سال است پس بیاییم داوطلبانه این هزینه اندک را امسال به مدارس تقدیم کنیم که تا سال ۱۳۹۹ شرکت گاز تمام مناطق مرزی را پوشش خواهد داد‌.

انتهای پیام// امین قاسمیان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.