شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
سیلوانا ملقب به بهشت گم شده
03 فروردین 1398 - 0:54
شناسه : 6940
16

منطقه سیلوانا با وجود دریاچه های کوچک و زیبا در پای کوه ها و رودخانه ها و آبشار هایی که در این منطقه سرازیر هستند، این سرزمین را به صورت تکه ای از بهشت درآورده و هرکسی را که پای در این سرزمین می گذارد مات و مبهوت از زیبایی هایش می کند و هر […]

ارسال توسط :

منطقه سیلوانا با وجود دریاچه های کوچک و زیبا در پای کوه ها و رودخانه ها و آبشار هایی که در این منطقه سرازیر هستند، این سرزمین را به صورت تکه ای از بهشت درآورده و هرکسی را که پای در این سرزمین می گذارد مات و مبهوت از زیبایی هایش می کند و هر بار که به آنجا سفر کنی انگار برای نخستین بار است که آنجا را می بینی و مکان ها و زیبایی های دیگری را کشف می کنی.

سیلوانانیوز _ تصاویر زیر طبیعت زیبای «سیلوانا» در ارومیه واقع در آذربایجان غربی را نشان می دهد. «سیلوانا» ملقب به بهشت گم شده در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه به عنوان یکی از ۱۹ منطقه دارای اکسیژن خالص در جهان است که با وجود قله های پر برف چون (دالامپر،بزسینا، کوه آز، کوه خلیل) و رودخانه هایی خروشان که آبشارهای زیبای را به وجود می آوردند و چشمه های متعدد ، طبیعت بکر و چشم نوازی دارد.

جاذبه های گردشگری بخش سیلوانا زبان زد خاص و عام است ، بخش سیلوانا یکی از تنها مناطقی می باشد که در هر فصل جاذبه های گردشگری مخصوص به خود را دارد . از جاذبه های گردشگری در فصل زمستان در بخش سیلوانا خوشاکو را می توان نام برد که تنها پیست اسکی استان می باشد و از جاذبه های دیگر کوه های پر برف سیلوانا را می توان نام برد که هر ساله شاهد حضور کوهنوردان بسیاری در این کوه ها می باشد .
در سه فصل بهار و تابستان و پاییز جاذبه های گردشگری بخش سیلوانا بیشتر خودنمایی میکنند .
رودخانه های خروشان بخش سیلوانا آبشار بسیار مرتفعی را بوجود آورده است. آبشار سولیک در ترگور و آبشار سوله دوکل که از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است و در ارتفاعات دالامپر در روستایی به همان نام در منطقه مرگور واقع است. این آبشار از جاذبه‌های گردشگری کشور، استان و منطقه محسوب می‌شود. به دلیل قرار گرفتن آبشار سوله دوکل در محدوده ای کوهستانی و سرسبز، این منطقه به تفرجگاهی برای همه بخصوص اهالی ارومیه و مناطق هم جوار و گردشگران اکوتوریست و کوهنوردان تبدیل شده است که عمدتا در همه ایام بخصوص ایام تعطیل هزاران نفر را به دامن طبیعت می کشاند.

از دیگر جاذبه های گردشگری بخش سیلوانا دریاچه طبیعی مارمیشو با جنگل های سرسبز و سد سیلوانا (سدشهرچای) را میتوان نام برد که یکی از پر آب ترین سد های استان می باشد این سد بر روی رودخانه ی شهر چای نهاده شده است . داشتن کوه های پربرف(دالامپر که در مرز سه کشور عراق و ایران و ترکیه قرار دارد ،بزسینا، کوه آز، کوه خلیل) باعث شده است که سیلوانا از آب مناسبی برخودار باشد و رویش هزاران نوع گیاه دراین بخش، سیلوانا را سرسبز و خوش آب و هوا و گردشگر پذیر کرده است.

دره جرمی ، قلعه باستانی برده سور در ترگور و دره ی بنار در مرگور از دیگر جاذبه های گردشگری بخش سیلوانا می باشد که در دامنه های کوه دالامپر قرار دارد و رود بسیار زیبای بنار از میان آن عبور میکند و هر ساله در ایام نوروز گردشگران از سراسر استان را میزبانی می کند.

مجتمع گردشگری توریستی ستاره سیلوانا،چشمه آبگرم هفت آباد و زیارتگاه و منطقه گردشگری شیخ بازدید،مناطق ییلاقی بزسینا و دالامپر و دشت سرسبز مرگور و ترگور و آب هوای معتدل سیلوانا از دیگر جاذبه های گردشگری بخش سیلوانا می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.