شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
شهروندان نرم‌افزارهایی با شعارهای فریبنده را دانلود نکنند/هشدارهای پلیس فتای آذربایجان‌غربی
21 آبان 1398 - 18:19
شناسه : 8187
10

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: در فضای مجازی برخی نرم‌افزارهای فریبنده مانند دسترسی به اکانت دوستان، دوستیابی و دسترسی به آخرین تماس‌ها بارگزاری شده و شهروندان را تحریک و ترغیب برای دانلود نرم‌افزار می‌کنند. اکبر نصرتی رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌های سطح […]

ارسال توسط :

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: در فضای مجازی برخی نرم‌افزارهای فریبنده مانند دسترسی به اکانت دوستان، دوستیابی و دسترسی به آخرین تماس‌ها بارگزاری شده و شهروندان را تحریک و ترغیب برای دانلود نرم‌افزار می‌کنند.

اکبر نصرتی رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌های سطح استان در فضای سایبری مربوط به برداشت غیرمجاز مالی به صورت اینترنتی است افزود: عامل اصلی آن نیز عدم آشنایی کافی با بانکداری الکترونیک است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر متاسفانه برخی شهروندان با اعتماد اطلاعات خود را در اختیار افراد ناشناس قرار می‌دهند در حالی که مجرمان سایبری از ترفندهای مختلف استفاده کرده و در شبکه‌های اجتماعی برخی شگردها را برای کلاهبرداری خود انتخاب می‌کنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: برخی نرم‌افزارها به صورت گسترده در فضای مجازی تبلیغ می‌شود مانند شارژ رایگان، شارژ نصف قیمت و یا هک صفحات اجتماعی دوستان و وابستگان، در حالی که نباید به آنها اعتماد کرد.

وی افزود: همچنین در فضای مجازی برخی نرم‌افزارهای اغواکننده مانند دسترسی به اکانت دوستان، دوستیابی و دسترسی به آخرین تماس‌ها بارگزاری شده و شهروندان را تحریک و ترغیب برای دانلود نرم‌افزار می‌کنند.

نصرتی تاکید کرد: بنابراین با توجه به اینکه این نرم‌افزارها وجود خارجی ندارند نباید به آن اعتماد و به دانلود برخی نرم‌افزارها اقدام کرد چون تمامی آنها در جهت کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب شهروندان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کلاهبرداران برخی تبلیغات را در سایت‌های متفرقه بارگزاری می‌کنند، برخی شهروندان به جای اینکه نیازمندی خود را در سایت معتبر و رسمی تامین کنند تحت تاثیر قیمت‌ها یا خدمات نامتعارف قرار گرفته و اطلاعات خود را وارد می‌کنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی با اشاره به راهکارهای اطلاع از سرقت حساب‌های بانکی اظهار کرد: زمانی که شهروند اطلاعات حساب خود را وارد و سپس گزینه پرداخت را وارد می‌کند، تراکنشی در آن انجام نشده و با پیام‌هایی همچون عدم ارتباط با سرور و قطعی ارتباط با سرور رو به رو می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.