چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
شکست پروژه اقتصادی امیر تتلو – سحر قریشی
17 اردیبهشت 1401 - 9:06
شناسه : 16847
6

شکست پروژه اقتصادی امیر تتلو – سحر قریشی باعث حیرت و تعجب طراحان حرفه ای آن شده است. کاهش توجه به سلبریتی ها در فضای رسانه ای و به خصوص شبکه های اجتماعی که از سال گذشته آغاز شده است، تشدید شده و باعث شد تا طراحان ماجرا اقدام به طراحی پیش بینی نشده ای […]

ارسال توسط :

شکست پروژه اقتصادی امیر تتلو – سحر قریشی باعث حیرت و تعجب طراحان حرفه ای آن شده است.

کاهش توجه به سلبریتی ها در فضای رسانه ای و به خصوص شبکه های اجتماعی که از سال گذشته آغاز شده است، تشدید شده و باعث شد تا طراحان ماجرا اقدام به طراحی پیش بینی نشده ای کنند که در این طراحی امیر تتلو و سحر قریشی در مرکز آن قرار داشتند.

سحر قریشی با نادیده گرفتن حرمسرای تتلو! برای ازدواج با وی عازم ترکیه شد و دور برنامه ریزی شده ای از خبرسازی ها را با هدف زنده نگاه داشتن سلبریتیسم و انتفاع گسترده اقتصادی آغاز کردند که در نهایت به کنسرت تتلو ختم شد که قرار بود با گران فروشی شدید بلیط ها انتفاع گسترده ای را برای آنها رقم بزند. البته این پروژه تمام نشده و ادامه دارد، اما کار برای طراحان ماجرا و بازیگران آن یعنی تتلو و قریشی سخت شده است.

کانال های زرد مانند پشت پرده هم پس از این کنسرت که یک شکست اقتصادی تمام عیار بود و تنها ۶۰ درصد از ظرفیت سالن پر شد، اقدام به جوسازی سنگینی کردند و مدعی شدند ۳۵ میلیارد تومان ارز! از کشور خارج شده است. به یک باره شاهد پدیده جدیدی به نام خروج ارزی به نام تومان از کشور شدیم که می شود با آن کارخانه ساخت و تولید را گسترش داد! این رقم تنها ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار است که با آن حتی یک ماست بندی در مرکز شهر هم نمی شود تاسیس کرد. در همین ترکیه بیش از ۱۲ میلیارد دلار ارز ایرانی صرف خرید مسکن شده و در اقتصاد ایران بانک ها روزی ۴ هزار میلیارد تومان خلق پول می کنند، بدون اینکه تا بناگوش خود را خال کوبی کرده باشند.

ماجرا چیست؟

از دوره حسن روحانی تمرکز شدیدی بر روی موسیقی انجام شد و شاهد اجرای پیاپی کنسرت های داخلی؛ و همزمان دعوت از خوانندگان خارجی به کشور هم بودیم که به موازات این توجه به کنسرت و موسیقی، فضای سنگینی در تقابل با آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس بر سر اجرای کنسرت در این شهر(با کلیدواژه ایالت خودمختار خراسان) در دستورکار قرار گرفت تا حساسیت عمومی را افزایش دهد.

در فضای غیررسمی هم طراحی جامعی در حال اجراب بود و با یک برنامه ریزی دقیق شاهد حضور صدها نوازنده شخصی در متروها و پل های عابر پیاده در تهران بودیم که هزینه زیادی خرج آنها شده بود تا بتوانند ماهها در خیابان ها باقی مانده و فضای موسیقی را گرم کنند.

حرکت این جریان موثر بود و رونق کنسرت ها اتفاق افتاد، اما خالی ماندن سالن کنسرت ها از سال ۹۵ به بعد باعث شد تا طراحان ماجرا اقدام به کوچ دادن برخی خوانندگان پرحاشیه مانند امیر تتلو به ترکیه کنند که باعث ایجاد یک شوک به عرصه موسیقی و داغ شدن ماجرا شد. این شوک نیز دوام زیادی نداشت و پس از مدتی فروکش کرد و در سراشیبی سقوط قرار گرفت. هر از گاهی چهره های جدیدی به این معرکه مانند ساشا سبحانی، آناشید حسینی، پویان مختاری، دنیا جهانبخت، مهراد جم و … تزریق می شدند که هر یک عمر کوتاهی داشتند و برای استمرار در ماجرا اقدام به ایجاد شبکه های قمار کردند تا انتفاع اقتصادی باعث محکم شدن حلقه مرکزی شود، اما واقعیت این است که در قمار، اکثریت مطلق بازنده اند و برندگان بسیار اندکی وجود دارد.

امیر تتلو که در ابتدای کار خود با برند “خودشه و ادا در نمیاره” باعث شده بود طرفدارانی پیدا کند، به یک باره کاسب از آب درآمد و طرفداران خود را فروخت تا بتواند پول به دست بیاورد و به حلقه جریان های اقتصادی فرهنگی امنیتی پیوست. فروکش کردن تب تتلو باعث شد تا با سحر قریشی اقدام به ایجاد ماجرای مضحک ازدواج کرده و مادر قریشی را هم(به عنوان مادرشوهر) به کنرست اخیر بکشانند که حضور با حجاب قریشی و مادر تتلو از نکات مبتنی بر پرسنل برندینگ(Personal Branding) بود که نشان می دهد طراحان ماجرا بیش از چهره های روان پریشی مانند تتلو توان طراحی و برنامه ریزی دارند.

خالی ماندن ۴۰ درصد از صندلی ها نشان داد که تتلیتی هم علیرغم دوپینگ سحر قریشی به آخر کار رسیده است و باید دید شوک بعدی برای زنده نگاه داشتن سلبریتی بازی در فضای اجتماعی ایران چیست؟

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.