شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
صد هکتار از مراتع دره مارمیشوی ارومیه طعمه حریق شد
08 مرداد 1396 - 7:44
شناسه : 2036
30

با شروع فصل گرما شاهد آتش سوزی در دره مارمیشوی ارومیه  یکی از مناطق بسیار سر سبز و گردشگری کشور توسط افراد ناشناس  هستیم  و تا کنون صد هکتار از جنگل های طبیعی این منطقه طعمه حریق شده است . قسمت وسیعی از آتش سوزی در حوالی دریاچه و منطقه مارمیشو توسط اهالی ؛ خیرین و […]

ارسال توسط :

با شروع فصل گرما شاهد آتش سوزی در دره مارمیشوی ارومیه  یکی از مناطق بسیار سر سبز و گردشگری کشور توسط افراد ناشناس  هستیم  و تا کنون صد هکتار از جنگل های طبیعی این منطقه طعمه حریق شده است .

قسمت وسیعی از آتش سوزی در حوالی دریاچه و منطقه مارمیشو توسط اهالی ؛ خیرین و مسئولین اطفای حریق شده اما برای جلوگیری از پیشروی هر چه بیشتر آتش سوزی در منطقه گردشگری مارمیشو امداد هوایی موثرترین اقدام است.

ظهر روز جمعه مورخه پنجم مردادماه ؛ منطقه نمونه گردشگری مارمیشو طبق اظهار نظرهای متفاوت اما بیشتر به دلیل سهل‌ انگاری مسافران این منطقه و تاثیر گرما و دمای بالای هوا دچار حریق گردید و متاسفانه بدلیل کوهستانی بودن آن هنوز آتش سوزی ادامه دارد.

از همان لحظات اولیه اطلاع رسانی لازم با مسئولین مربوطه و اهالی صورت گرفته و با هماهنگی اداره منابع طبیعی بخش سیلوانا و حضور در محل ؛ قسمت اصلی از آتش سوزی مهار گردیده و بلافاصله رئیس منابع طبیعی شهرستان ارومیه و رئیس یگان حفاظت اداره کل استان نیز بهمراه تعدادی از نیروهای بومی در محل حضور یافته اند اما متاسفانه به دلیل تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه مجبور به بر گشت امداد رسانان در روز اول حریق گردیده اند.

از صبح روز دوم اطفای حریق ، تمامی نیروهای اداره منابع طبیعی استان آذربایجان غربی در محل حاضر شدند و به مهار آتش سوزی ادامه دادند و همزمان دکتر وهاب زاده مدیر کل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی ، نیروها را هدایت  کردند و مهندس کهوریان معاون عمرانی استاندار،مهندس میرزایی بخشدار سیلوانا،مهندس جعفری مدیر کل بحران استان ،تعدادی از دهیاران بخش سیلوانا و صومای برادوست،گروههای امداد و نجات هلال احمر و اهالی روستای بانی نزدیک ترین  روستا به دره مارمیشو در محل حضور یافتند و به مهار آتش سوزی پرداختند که خوشبختانه توانستند با همکاری این عزیزان قسمت اعظمی از آتش سوزی نزدیک به ٩٠ درصد را خاموش سازند .

اما همچنان به دلیل کوهستانی بودن بعضی از نقاط و غیرممکن بودن امدادرسانی به این نقاط آتش سوزی در روز دوم هم خاموش نگردید و ادامه دارد.

 

در آخر ساعات دیروز  طی تماس و هماهنگی معاون استاندار با وزارت دفاع ؛ دستور پرواز هلیکوپتر از تبریز صادر شد اما باز بدلیل تداخل با تاریک شدن هوا و فاصله زیاد ؛ این اقدام عملی نگردید.

اگرچه متاسفانه تاکنون بیش از صد هکتار از این منطقه نمونه گردشگری دچار حریق گردیده ، اما ضمن تشکر از زحمات و همکاری مسئولین و اهالی ؛همچنان درخواست امدادهای هوایی با بالگرد و هلیکوپتر را برای اطفا حریق این منطقه نمونه گردشگری و کاهش آسیب به آن بخصوص از ارگانهای نظامی و مدیریت بحران و مسئولین مربوطه استان خواستاریم و امیدواریم که در اسرع وقت تمهیدات لازم انجام گردد.

دره مارمیشو

دره مارمیشو

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.