شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
صندلی شهردار اورمیه به چه کسی خواهد رسید؛
12 بهمن 1399 - 10:54
شناسه : 10997
10

غلامرضا عدل دوست فردی فراجناحی و غیرسیاسی با توانمندی های اجرایی بسیار بالاست و این مهم از وی مدیری اجرایی در امور شهری ساخته که بدون توجه به حواشی در طول دهه های گذشته همواره در خدمت شهر و شهرداری بوده است. انتخاب برای سومین بار به عنوان سرپرست شهرداری اورمیه در طی یک دهه گذشته در سه دوره مختلف شورا با اعضا کاملا متفاوت این موضوع را اثبات می کند.

ارسال توسط :

چرا عدل‌دوست؟

غلامرضا عدل دوست فردی فراجناحی و غیرسیاسی با توانمندی های اجرایی بسیار بالاست و این مهم از وی مدیری اجرایی در امور شهری ساخته که بدون توجه به حواشی در طول دهه های گذشته همواره در خدمت شهر و شهرداری بوده است. انتخاب برای سومین بار به عنوان سرپرست شهرداری اورمیه در طی یک دهه گذشته در سه دوره مختلف شورا با اعضا کاملا متفاوت این موضوع را اثبات می کند.

 این روزها بحث انتخاب شهردار اورمیه به موضوع داغ محافل سیاسی و انتخاباتی و همچنین عامه مردم تبدیل شده است. همگان منتظرند تا شورای اسلامی شهر به وظیفه اصلی و قانونی خود عمل و در اسرع وقت شهر و شهرداری را از بلاتکلیفی دربیاورد.

آنان که از سیستم شهرداری و شورای شهر و مدیریت های استانی و شهرستانی مطلع هستند و در جریان امور قرار دارند به راحتی توانایی تشخیص چهره های شایسته شهرداری را دارند.

افرادی که در روزهای اخیر خود را مطرح کرده اند به خوبی می دانند که قرار گرفتن در رأس یک شهرداری مانند اورمیه کار هرکسی نیست و خودشان از همه بهتر می دانند که توانمندی لازمه را ندارند چون نه از سیستم شهرداری مطلعند و نه خواهند توانستند مدیران و پرسنل شهرداری را با خود همراه سازند تا دورانی درخشان و طلایی را دوباره در این مجموعه شاهد باشیم.

بدون شک در میان گزینه های متعدد مطرح شده غلامرضا عدل دوست بهترین، کامل ترین و جامع ترین گزینه برای تصدی کرسی شهرداری اورمیه است. حتی مخالفان و افرادی که خود را جز گزینه های شهرداری مطرح و برخی در تلاش برای ارائه رزومه نیز هستند نیک می دانند که توانمندی آنها در مدیریت شهری و توانایی برقرار تعادل در شهرداری بسیار پایین تر از عدل دوست باتجربه است.

حال به دلایل ضرورت انتخاب عدل دوست به شهرداری اورمیه می پردازیم:

اولا وی فردی بسیار جدی و به معنای واقعی کلمه مدیر است.

دوما عدل دوست فردی است که آشنایی بسیار کامل با سیستم شهرداری دارد و مورد اعتماد و وثوق تمامی جریانات شورای شهر و شهرداری است. همه مدیران و تمامی پرسنل شهرداری بر توانمندی وی برای اداره شهر معترف و ایمان دارند .

سوما غلامرضا عدل دوست فردی فراجناحی و غیرسیاسی با توانمندی های اجرایی بسیار بالاست و این مهم از وی مدیری اجرایی در امور شهری ساخته که بدون توجه به حواشی در طول دهه های گذشته همواره در خدمت شهر و شهرداری بوده است. انتخاب برای سومین بار به عنوان سرپرست شهرداری اورمیه در طی یک دهه گذشته در سه دوره مختلف شورا با اعضا کاملا متفاوت این موضوع را اثبات می کند.

چهارما مهمترین موضوعی که می تواند دلیل شایستگی عدل دوست در مجموعه شهرداری برای قرار گرفتن در رأس آن باشد توانایی مدیریت معاونان و شهرداران مناطقی است که اگر فرد دیگری انتخاب شود شروع به جبهه بندی و اختلال در امور می کنند و از این چنانچه مدیر جدیدالورود دیگری نیز تغییرات گسترده و اساسی را شروع کند حداقل برای بیش از یکسال سیستم شهرداری با مشکل مواجه می شود. اما عدل دوست این توانایی را دارد که همگان از همه طیفها را زیر چتر مدیریتی خود قرار داده و از طرفی دیگر تغییرات مدیریتی گسترده و براساس شایسته سالاری را استارت بزند.

پنجمین مورد از دلایل شایستگی عدل دوست را باید بی حاشیه بودن وی عنوان کرد. وی تا کنون در زمین هیچ یک از جریان های سیاسی به عنوان بازیگر و نقش آفرین ظهور نکرده است و علیرغم اینکه در طول  ۱۵ سال گذشته همواره به عنوان نفر دوم شهرداری اورمیه شناخته شده اما همواره از سیاسی کاری و بازیهای سیاسی و انتخاباتی دوری گزیده و در مدیریت شهری عهده دار امور اجرایی شده و تماماً در خدمت شهروندان و شهر اورمیه بوده است.

ششمین و شاید مهمترین مورد را تجربه و سواد در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد. کاش شرایطی پیش می آمد تا افرادی که خود به عنوان گزینه برای شهرداری مطرح می کردند در یک آزمون علمی و تخصصی حوزه شهرداری ها و زیر نظر نهادها و همچنین مراکز علمی معتبر شرکت می کردند تا تفاوت ها عیان می شد که فردی  آشنا به تمامی ریز و درشت مسائل شهری و قوانین شهرداری چه تفاوتی با یک فرد عادی و یا مدیران سیاسی و جناحی دارد! وی بی شک باسوادترین و باتجربه ترین شخص در حوزه شهرداری ها در سطح آذربایجان غربی است، کسانی که اهل فن بوده و به مسائل شهری آگاهی دارند غیرممکن است این موضوع را انکار کنند.

هفتمین دلیل بر ضرورت انتخاب عدل دوست به شهرداری عرق و تعصب وی به مجموعه ای است که نزدیک به سه دهه در آن خدمت کرده، عرق ریخته، تلاش کرده و پله به پله بالا آمده است و با توجه به اینکه احتمالاً شهردار این دوره مدت بسیار کوتاهی را شهردار بماند چون نزدیک به ۷ ماه تا پایان شوراهای فعلی زمان باقی است، بهترین گزینه فردی خواهد بود که از خود مجموعه شهرداری رشد کرده و برایش ۷ ماه و یا ۷ سال فرقی ندارد چون هدفش حفظ انسجام مجموعه و حل و فصل امور مرتبط است. همانطور که پس از بازداشت و بازنشستگی شهردار سابق، علیرغم تمامی شانتاژها و جریان سازی ها مردانه ایستاد تا معیشت کارکنان و کارگران شهرداری با مشکل مواجه نشود و پرسنل قدردان وی در این خصوص هستند.

سخن آخر اینکه در فضای مجازی که اخیراً مهندس عدل دوست به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه ها مطرح شده برخی افراد بی اطلاع از سیستم مدیریت شهری و تحولات داخلی شهرداری، به وی هجمه وارد کرده و عنوان همدستی با شهردار سابق را می زنند اما باید متذکر شویم که هنوز هیچ جرمی متوجه شهردار سابق نیست و از طرفی چنانچه مهندس عدل دوست کوچکترین دخالتی در پرونده مفتوحه داشت یقین بدانید نهادهای نظارتی و امنیتی بسیار بهتر و بیشتر از من و شما واقف موضوع هستند و بدون ملاحظه با مهندس عدل دوست برخورد می کردند. به همین دوستان لازم است متذکر شویم که در موضوع بازداشت معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی آیا شهریاری به عنوان استاندار مجرم و شریک جرایم وی نبود؟ اگر با همین استدلال بی پایه و اساس برخورد کنیم  در سطح کشور انگیزه ای برای رشد مدیران نخواهد ماند. یا در موضوع بازداشت و دستگیری مدیرکل آموزش و پرورش استان معاون وی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد. چرا آنجا  بحث همدستی مطرح نبود؟ چرا برای نیل به اهداف سیاسی، شرافت و انسانیت را زیر پا می گذاریم؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.