چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
ضرورت تشکیل ستادهای راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی
15 آبان 1400 - 12:47
شناسه : 15113
11

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی بر تشکیل ستادهای راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاکید کرد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش درآمد کشاورزان، ضرورت دارد دولت در راستای تامین اعتبار ویژه برای زیر پوشش بردن روستاییان، کشاورزان و عشایر منطقه اقدام کند که پیشنهاد می‌شود از […]

ارسال توسط :

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی بر تشکیل ستادهای راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاکید کرد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش درآمد کشاورزان، ضرورت دارد دولت در راستای تامین اعتبار ویژه برای زیر پوشش بردن روستاییان، کشاورزان و عشایر منطقه اقدام کند که پیشنهاد می‌شود از محل یارانه سوخت ویژه مرزنشینان نسبت به تامین اعتبار بیمه ساکنان این مناطق که به نوعی سرمایه‌گذاری برای خود آنها است، اقدام شود.

 یکی از اقدامات دولت در محرومیت‌زدایی و بسط عدالت اجتماعی، اجرایی کردن بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است که این امر نقش مهمی در تامین آینده و معیشت توام با حفظ کرامت جامعه هدف خود دارد.

وی با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی ۱۲۸ هزار و ۶۱۸ نفر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان قرار دارد، گفت: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، به منظور برخورداری هر چه بیشتر جامعه هدف، برنامه‌ریزی شده امسال افراد تحت پوشش به تعداد ۳۱ هزار نفر افزایش یابد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی بر تحقق عدالت اجتماعی تاکید کرد و افزود: بیمه اجتماعی صندوق کشاورزان، روستاییان وعشایر علاوه بر اینکه ارزان‌ترین نوع بیمه اجتماعی است، بلکه دولت دو سوم حق بیمه شده را نیز پرداخت می‌کند و یک سوم باقی مانده توسط بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

معزز با بیان اینکه در این صندوق دولت در صدد جبران توزیع ناعادلانه برخی درآمدها که به اجبار در برخی نقاط رخ داده است، می‌باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سطح درآمد روستاییان مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیمه شدگان می‌توانند از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری نیز بهره‌مند شوند، یادآور شد: ایجاد امنیت اقتصادی برای روستاییان، پیشگیری از فقر مزمن روستایی، ایجاد ثبات اقتصادی در روابط تولیدی، حفظ ارزش‌های مهم جامعه روستایی و افزایش بهره‌وری نیروی کار در تولیدات کشاورزی، دستیابی به توسعه مبتنی بر عدالت اجتماعی از مزیت‌های توسعه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی اعلام کرد: اینکه توسعه بیمه اجتماعی در مناطق روستایی و عشایری نه تنها سبب ارتقای امنیت روانی و اجتماعی و بهبود وضعیت اقتصادی روستاییان می‌شود، بلکه زمینه تثبیت جمعیت را در روستاها ممکن ساخته و ماندگاری روستاییان، به معنی ادامه فعالیت‌های کشاورزی را نیز سبب می‌شود.

معزز با بیان اینکه جامعه هدف این صندوق ۵۲۰ هزار و ۱۲۸ نفر است، ادامه داد: در آذربایجان‌غربی فقط ۲۵ درصد از جمعیت جامعه هدف، زیر پوشش صندوق قرار دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی بر هم‌افزایی نهادهای متولی در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش درآمد کشاورزان، ضرورت دارد دولت در راستای تامین اعتبار ویژه برای زیر پوشش بردن روستاییان، کشاورزان و عشایر منطقه اقدام کند که پیشنهاد می‌شود از محل یارانه سوخت ویژه مرزنشینان نسبت به تامین اعتبار بیمه ساکنان این مناطق که به نوعی سرمایه‌گذاری برای خود آنها است، اقدام شود.

معزز با بیان اینکه تاکنون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان  مورد بی توجهی قرار گرفته است، اعلام کرد: با توجه به اهمیت گسترش صندوق در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته، نیازمند گسترش بیمه اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه حق بیمه سالانه هر فرد از ۳۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است، گفت: انتظار می‌رود نسبت به تامین اعتبار برای زیر پوشش قرار گرفتن روستاییان و عشایر استان اقدام شود و این موضوع مورد توجه استاندار قرار گیرد.

این مقام مسئول پیاده‌سازی ستادهای راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را خواستار شد و گفت: این ستاد در راستای  توسعه مناطق محروم ایجاد شده و به تمام استانداری‌ها و از جمله استانداری آذربایجان‌غربی ابلاغ و مقرر شده کل ظرفیت دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه برای توسعه خدمات صندوق در مناطق کمتر برخوردار پای کار بیایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه استاندار به عنوان رییس ستاد و مدیر صندوق بیمه اجتماعی نیز به عنوان دبیر ستاد انتخاب شده است، گفت: در شهرستان‌ها نیز ریاست ستاد به عهده فرماندارها است.

معزز اعلام کرد: ضرورت دارد تشکیل این جلسات کاربردی باشد و زمینه همکاری سازمان‌های متولی از جمله فرمانداران، بخشداران امور عشایر، آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، بیمه سلامت، شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی، دهیاری‌ها، شورای اسلامی شهر و روستاها، ادارات تعاون روستایی را فراهم آورد  تا بتوانیم زمینه زیر پوشش قرار گرفتن جامعه هدف که عموما از اقشار آسب‌پذیر هستند، فراهم شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.