چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
ضرورت تکمیل و بهسازی ایستگاه‌های راه‌آهن و ساخت مسیرهای جدید ریلی آذربایجان‌غربی
24 فروردین 1401 - 8:58
شناسه : 16578
5

استاندار آذربایجان ‌‌غربی از ضرورت بهسازی و تکمیل ایستگاه‌های راه‌آهن و ساخت مسیرهای جدید ریلی درآذربایجان‌غربی خبر داد. محمد صادق معتمدیان در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل که به منظور پیگیری افزایش سهم آذربایجان‌غربی از حمل‌ونقل ریلی، رفع نواقص ایستگاه‌ها و خطوط راه‌آهن توسط شرکت ساخت […]

ارسال توسط :

استاندار آذربایجان ‌‌غربی از ضرورت بهسازی و تکمیل ایستگاه‌های راه‌آهن و ساخت مسیرهای جدید ریلی درآذربایجان‌غربی خبر داد.

محمد صادق معتمدیان در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل که به منظور پیگیری افزایش سهم آذربایجان‌غربی از حمل‌ونقل ریلی، رفع نواقص ایستگاه‌ها و خطوط راه‌آهن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، جذب اعتبارات لازم و نیز تسریع در عملیات احداث پروژه‌های راهسازی برگزار شد اظهار داشت: انتقال حجم بالای حمل‌ونقل جاده‌ای استان به شبکه ریلی، امری ضروری بوده و با توجه به موقعیت ویژه آذربایجان‌غربی در همسایگی با سه کشور و وجود پنج پایانه مرزی فعال، لازم است مسیرهای جدید راه‌آهن احداث، تا زیرساخت‌های لازم جهت ارتقای میزان تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه فراهم شود.

وی با بیان اینکه سهم شبکه ریلی استان در ترانزیت بین المللی بایستی افزایش یابد تصریح کرد: افزایش سقف اعتبار مصوب سال ۱۴۰۱ کریدور بزرگراهی غرب کشور، تعیین تکلیف آزادراه ارومیه – تبریز و سایر محورهای اصلی و بزرگراهی در حوزه آذربایجان‌غربی نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: سال گذشته با نگاه ویژه مقام عالی استان و اهتمام وزارت راه و شهرسازی در زمینه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، ٨۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به بهره‌برداری و عملیات ساخت ٧٢ کیلومتر و ۵٩ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.