دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024 ساعت ×
ضرورت جذب سرمایه‌گذار در آذربایجان‌غربی
12 تیر 1401 - 9:45
شناسه : 17608
14

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تنها راه برون رفت ما از وضعیت کنونی، جذب سرمایه‌گذار است و دستگاه‌های متولی با هرگونه سنگ‌اندازی یا کندسازی روند سرمایه گذاری در استان با شدت برخورد کنند. به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان اشنویه با تاکید بر اینکه […]

ارسال توسط :

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تنها راه برون رفت ما از وضعیت کنونی، جذب سرمایه‌گذار است و دستگاه‌های متولی با هرگونه سنگ‌اندازی یا کندسازی روند سرمایه گذاری در استان با شدت برخورد کنند.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان اشنویه با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها باید متناسب با پتانسیل‌های آن منطقه باشد، اظهار داشت: سند آمایش سرزمین یک راهنما برای توسعه و سرمایه‌گذاری صحیح در مکان مناسب و جلوگیری از هرگونه آسیب به منطقه هدف می‌باشد.

 

وی سرمایه‌گذاری براساس ظرفیت‌های هر منطقه را یکی از دستاوردهای سفرهای شهرستانی معرفی کرده و یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌ها بر پایه پتانسیل‌های شهرستان، اولویت‌های منطقه، مطالعات کارشناسی شده و در راستای جلب رضایت مردم منطقه انجام می شود.

 

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین مدیریت در شرایط حساس و محدودیت‌های مالی را بسیار ارزشمند دانسته و افزود: امروز جبران کاستی‌های گذشته و تامین مطالبات بحق مردم، وظیفه شرعی و قانونی تمامی مسئولان استان بوده و باید با تمام توان در مسیر جذب اعتبارات تخصیصی گام برداشته شود.

 

معتمدیان هرگونه عدم جذب اعتبارات توسط دستگاه‌های مختلف را نیز قابل پذیرش ندانسته و تصریح کرد: با مدیرانی که قبول مسئولیت کرده اما نتوانند اعتبارات تخصیصی را جذب کرده و در مسیر توسعه استان گام بردارند، برخورد قانونی می شود و افرادی که مانع توسعه می شوند کنار گذاشته شده و به مردم معرفی خواهند شد.

 

وی در ادامه با تاکید بر هم افزایی و تعامل بین مدیران و دستگاه‌های مختلف جهت توسعه استان، تصریح کرد: دستگاه‌ها برای رفع موانع در حوزه‌های مختلف کارگروه تشکیل داده و با کار مضاعف و احصاء مشکلات، ضمن پیگیری مستمر از وزارتخانه ها، روند تامین مطالبات مردم و توسعه آذربایجان‌غربی را تسریع کنند.

 

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ضرورت اشتغالزایی و کاهش بیکاری به‌خصوص در مناطق مرزی استان، خاطرنشان کرد: وضعیت بیکاری کنونی در آذربایجان‌غربی با توجه به ظرفیت های بی نظیر این منطقه ثروتمند، به هیچ وجه شایسته مردم استان نیست و فرصت سوزی ها در ساماندهی ثروت های آذربایجان‌غربی باید پایان یابد.

 

معتمدیان استفاده بهینه از ظرفیت‌های متعدد شهرستان اشنویه را نیز ضروری دانسته و افزود: با مدیریت صحیح در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و … اشنویه، می توان مسیر توسعه این شهرستان را ریل‌گذاری کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تسهیل و تسریع روند سرمایه‌گذاری در شهرستان اشنویه، خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت ما از وضعیت کنونی، جذب سرمایه گذار است و دستگاههای متولی با هرگونه سنگ اندازی یا کندسازی روند سرمایه‌گذاری در استان با شدت برخورد کنند.

 

استاندار آذربایجان‌غربی تامین زیرساخت ها و راه و جاده مناسب را نیز از اولویت‌های توسعه منطقه معرفی کرده و افزود: برنامه ریزی ویژه برای ارتقای زیرساخت ها و ساماندهی راههای مواصلاتی شهرستان اشنویه در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

 

معتمدیان همچنین توجه به مباحث آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی در کنار توسعه اقتصادی شهرستان اشنویه را ضروری دانسته و گفت: مدیران با روحیه جهادی و به صورت شبانه روزی در مسیر اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی گام برداشته و از فرصتی که پروردگار در اختیار ما قرار داده، برای خدمت خالصانه به مردم نهایت استفاده را ببرند.

 

وی با تاکید بر تسریع در روند جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ توسط دستگاه های اجرایی گفت: انتظار داریم تا زمان پایان مهلت قانونی و حتی قبل از این مهلت با کار شبانه روزی و راهکارهای سازمان مدیریت نسبت به جذب اعتبارات اقدام گردد و کم کاری مدیران در این زمینه قابل قبول نیست .

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.