شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
عدم سرمایه گذاری سرمایه داران بند ارومیه در سیلوانا
07 مرداد 1397 - 10:39
شناسه : 5084
13

منطقه تفریحی بند ارومیه در چند کیلومتری سیلوانا با سرمایه گذاری عظیم تفریحی روز به روز گسترش می یابد ولی متاسفانه سیلوانای ارومیه در چند کیلومتری بند با داشتن جاذبه های توریستی بی نظیر با عدم سرمایه گذاری حتی افراد بومی روبروست . بیشتر سرمایه گذاران منطقه تفریحی بند ارومیه از ریشه و اصالت منطقه […]

ارسال توسط :

منطقه تفریحی بند ارومیه در چند کیلومتری سیلوانا با سرمایه گذاری عظیم تفریحی روز به روز گسترش می یابد ولی متاسفانه سیلوانای ارومیه در چند کیلومتری بند با داشتن جاذبه های توریستی بی نظیر با عدم سرمایه گذاری حتی افراد بومی روبروست .

بیشتر سرمایه گذاران منطقه تفریحی بند ارومیه از ریشه و اصالت منطقه سیلوانا و حومه ی آن می باشند ولی متاسفانه در خود منطقه ی سیلوانا سرمایه گذاری نمی کنند.
نمی دانم طلب کاری از عدم سرمایه گذاری در سیلوانا را تا کی می خواهیم دوش دولت ، مسئولین و… بیندازیم آیا بزرگان سیلوانا کجا سرمایه گذاری می کنند.

بررسی میدانی نتیجه ای جالب دارد تمام کاندیدهای مجلس و شورای شهری که اصالتی سیلوانایی دارند کجا سرمایه گذاری کرده اند . هرکس ، دستش به دهنش رسید زود عزم سفر به شهر کرد و حالا مردم سیلوانا چه می خواهند بکنند .

ساحل زیبای سد سیلوانا شهرچایی بهترین مکان تفریحی و توریستی می باشد . امنیت بی نظیر منطقه در زیر چتر حمایتی نظام جمهوری اسلامی ایران فرصتی مناسب را برای ایجاد صنعت در منطقه فراهم آورده است .

سرمایه گذران بومی منطقه برای سرمایه گذاری نمی دانم چرا تعلل می کنند . باید از خود ، خویشتن شروع کرد .
طرح نوشت کسب و کار در سیلوانا بیشتر در تالار سازی ، مجتمع ، فروشگاه ، نمایشگاه داری و … ختم می شود. باید از نو شروعی دوباره کرد .
بازی با نام ها و کمبودها شاید برای گروهک ها و ضد انقلاب در پوشش قومیت طلبی نان باشد ولی برای مردم منطقه چیزی جزء بحران به دنبال ندارد .

سد شهرچایی یا سیلوانا یا هر اسمی دیگری باید مکانی با امکانات و زیر ساخت های لازم برای جذب سرمایه باشد . هر کسی برای خدمت در منطقه باید بالاترین خدمات را از مسئولین محلی دریافت کند.

برگزاری موفق و زیبای چندین فستیوال و جشنواره ی بین المللی گام های مهم معرفی و فرصت سازی برای جذب سرمایه را فراهم نموده است نباید ناامید شد از صفر تا نمره ی بیست باید بیست گام طی نمود .

سرمایه گذاران باید مسیر بند تا سیلوانای ارومیه را طی نمایند و بدبختی از آنجا شروع می شود که یک نفر بومی چند میلیارد هزینه ی خرید یک رستوران جند صد متری در بند می کند ولی در سیلوانا به فکر ساخت تالار عروسی است .

سیلوانا به اندازه کافی تالار عروسی و ختم دارد لطفا بیایید از پایه و صنعت شروع کنیم .
دامداری سنتی سیلوانا با تبدیل شدن به صنعتی می تواند قطب تامین گوشت شمالغرب باشد ولی متاسفانه دامداران بزرگ سیلوانا با سرمایه های چند صد میلیونی به فکر طی تابستان داغ در سردترین دامنه های شمالغرب می باشند .

در سیلوانا تقریبا همه در فکر خانه دار شدن در شهر می باشند غافل از بهشتی برین که زیر پاهایشان است .
خوشامدگویی در ابتدای سیلوانا باید به چندین زبان بین المللی نوشته شود ولی این در حالی می باشد که خیلی ها حتی از درون سیلوانا در فکر هویت طلبی منفرد خویشتن می باشند .
در انتخابات کسانی که در فکر کسب آراء قوم گرایانه هستند یا همین شورای شهر ارومیه دست به هر کاری می زنند و از ظرفیت سیلوانا می خواهند تمام استفاده را بکنند ولی همین عده ی سرمایه دار سیاسی چه خدمتی برای مردم منطقه کرده اند .

همین چند وقت پیش یکی از اعضای شورای شهر ارومیه در جشنواره بازی های بومی محلی سیلوانا که اصالت سیلوانایی دارد از تمام کمبودها سخن گفت ولی کسی نبود بگوید آقای محترم ، خودت تا حالا برای مردم منطقه چه کرده ای آیا سرمایه ی میلیونی خود را صرف خدمت به مردم سیلوانا کرده ای یا اسباب رفاه خانه ی خود در شهر ساخته ای .
سیلوانا به سرمایه گذارانی با رویکر اطمینان نیازمند است تا اطمینان بخش دولت و سایر سرمایه گذاران غیر بومی باشند .

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.