چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با دانا اعلام کرد؛ ضعف دولت باعث گرانی‌ها و صف‌های طولانی خرید روغن/ جلسه کمیسیون کشاورزی با وزرای اقتصادی دولت برای گرانی‌ها
25 اسفند 1399 - 14:19
شناسه : 11811
9

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه گرانی‌ها و مشکلات توزیع کالاهای به دلیل ضعف دولت در مدیریت است، از برگزاری جلسه با وزرای صمت و کشاورزی برای بررسی مشکلات خبر داد. بازارها کالاهای اساسی و ضروری مردم همچنان نابسامان است همچنان مشکل روغن، گوشت مرغ و گرانی میوه با وجود وعده‌های فراوان مسئولان وزارت […]

ارسال توسط :
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه گرانی‌ها و مشکلات توزیع کالاهای به دلیل ضعف دولت در مدیریت است، از برگزاری جلسه با وزرای صمت و کشاورزی برای بررسی مشکلات خبر داد.
بازارها کالاهای اساسی و ضروری مردم همچنان نابسامان است همچنان مشکل روغن، گوشت مرغ و گرانی میوه با وجود وعده‌های فراوان مسئولان وزارت صمت و کشاورزی و دستور رئیس جمهوری پابرجاست و این مشکلات مرتفع نشده است و هنوز این نوع کالاها یا گران هستند و یا نایاب.
مردم در آستانه شب عید در صف‌های طولانی فروشگاه‌ها در انتظار خرید روغن هستند و حتی باید کارت ملی هم ارائه دهند؛ هر چند مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را رد کردند.
ضعف مدیریت دولتی تنها دلیل کمبودهاست
رحمت اله نوروزی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار راه دانا؛ درباره گرانی‌ها و کمبود کالاهای اساسی اظهار کرد: وضعیت و مشکلات را می‌دانیم و شرمنده مردم هستیم، مجلس با توجه به نقش نظارتی خود در حال پیگیری مشکلات از مسئولان اجرایی است و تا ساعاتی دیگر جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به ضعیف مدیریتی دولت در زمینه توزیع کالاهای اساسی، افزود: مجلس تذکرات لازم را در رابطه با وضعیت معیشت مردم و توزیع کالاهای اساسی مسئولان خواهد داد و در جلسه امروز حتماً به ضعف مدیریت اشاره خواهیم کرد و خواستار اقدامات جدی برای رفع مشکل هستیم تا تدابیری صورت اورژانسی اندیشیده شود تا شاید التیام کوچکی بر دردهای مردم باشد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نهاده‌های دامی با ارز ترجیحی وارد شده اما با ‌واسطه‌ها و دلال‌ها به دست تولید کننده می‌رسد، گفت: شش ماه پیش مجلس به وزیر کشاورزی اعلام کرد تولیدکنندگان استان‌هایی که اقلام مصرفی تهران را تأمین می‌کنند، باید مورد حمایت مستقیم قرار گیرند و نهاده‌ای که قیمتش از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به بالای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده با مشکل مواجه خواهد شد.
مشکلی در زمینه تولید نداریم
نوروزی توضیح داد: کارخانه‌های روغن کشی بارها اعلام آمادگی کردند که توان تولید و رفع مشکل روغن را دارند، ولی مواد اولیه تولید به دست‌شان نمی‌رسد. وقتی مشکل تولید نداریم و نهاده‌های دامی با ارز ترجیحی وارد شده؛ نشان می‌دهد که تنها دلیل مشکلات و شکسته شدن حرمت مردم عزیز، مدیریت ضعیف دولت است.
وی گفت: بارها در جلسات متعدد از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و جهاد کشاورزی خواستیم مشکل را حل و فصل کنند. هر چند با پیش بینی‌های انجام شده در بودجه امیدواریم در سال آینده شرمنده مردم نباشیم و مشکلات رفع شود.
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد: هماهنگی در اعمال سیاست‌های اقتصادی نقش اساسی در حل مشکل را دارد البته مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند؛ زیرا مشکلی در تهیه و تولید اقلام نداریم و فقط مشکل مدیریتی در زمینه توزیع را شاهد هستیم که انشا ا… به زودی حل خواهد شد.
انتهای پیام/ط

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.