شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
فتنه گر های هنری به میدان آمدند
15 فروردین 1400 - 11:17
شناسه : 12200
7

جمعی از فیلمسازان ایرانی سند همکاری‌های راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین را خلاف منافع ملی دانسته و آن را رد کرده‌اند.   در بیانیه کوتاه فیلمسازان ایرانی که نام محمد رسول‌اف، جعفر پناهی، کیومرث پوراحمد و مجید برزگر در میان امضاکنندگان آن دیده می‌شود، گفته شده که این همکاری چین و ایران “فاقد وجاهت […]

ارسال توسط :

جمعی از فیلمسازان ایرانی سند همکاری‌های راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین را خلاف منافع ملی دانسته و آن را رد کرده‌اند.

 

در بیانیه کوتاه فیلمسازان ایرانی که نام محمد رسول‌اف، جعفر پناهی، کیومرث پوراحمد و مجید برزگر در میان امضاکنندگان آن دیده می‌شود، گفته شده که این همکاری چین و ایران “فاقد وجاهت و مشروعیت” است.

 

در متن بیانیه که خبر آن را آقای رسول‌اف منتشر کرده، آمده است: “ما فیلم‌سازان با آگاهی از چهار دهه سیاست‌های پنهان‌کارانه جمهوری اسلامی، سند همکاری‌های راهبردی ۲۵ ساله میان ایران و چین را که مفاد آن از ما مردم ایران پنهان شده است، در راستای منافع ملی ندانسته و آن‌را فاقد وجاهت و مشروعیت می‌دانیم.”

 

مهوش شیخ‌الاسلامی، مجتبی میرتهماسب، علی مصفا، عبدالرضا کاهانی، ناصر صفاریان، محمد شیروانی، علیرضا رئیسیان، مصطفی آل‌احمد، خسرو معصومی و عزیزالله حمیدنژاد از دیگر امضاکنندگان بیانیه هستند.

 

هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ وانگ‌یی، وزیر امور خارجه چین و محمد جواد ظریف، همتای ایرانی‌اش در تهران سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین را امضا کردند. مفاد این سند هنوز منتشر نشده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.