شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه
07 بهمن 1398 - 11:07
شناسه : 8733
11

شهر ارومیه یکی از شهرهای آلوده کشور است که ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده بیشترین سهم را در این آلودگی دارند. آلودگی هوا آثار زیانباری بر سلامت جسمی افراد دارد به طوری که انسان در صورت قرارگیری مداوم در شزایط محیطی آلوده، احتمال دارد به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی و تنفسی مبتلا شود، […]

ارسال توسط :

شهر ارومیه یکی از شهرهای آلوده کشور است که ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده بیشترین سهم را در این آلودگی دارند.

آلودگی هوا آثار زیانباری بر سلامت جسمی افراد دارد به طوری که انسان در صورت قرارگیری مداوم در شزایط محیطی آلوده، احتمال دارد به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی و تنفسی مبتلا شود، علاوه بر این، پرخاشگری، بی‌حوصلگی، افسردگی و احساس خستگی از اثرات مخرب آلودگی هوا بر روی انسان است و پزشکان همواره درباره عوارض آلودگی هوا و تاثیر آن روی سلامت اندام‌های مختلف بدن به ویژه قلب و عروق، سیستم تنفسی و پوست هشدار داده‌اند.

حجم بالای تردد خودروها به ویژه خودروهای فرسوده در کلانشهرها نیز بر آلودگی هوا اضافه می‌کند به طوری که خودروها با تولید آلاینده‌های خطرناکی مانند سرب، سلامت جامعه را در معرض تهدید جدی قرار می دهند.

شهر ارومیه که به تازگی به شهرهای آلوده کشور پیوسته است چند سالی می‌شود که از این مشکل رنج می‌برد و در صورت عدم توجه مسوولان و چاره اندیشی به موقع روز به روز حل این مشکل سخت‌تر خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.