شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
فضای موجد زورگیری و خفت گیری پل های هوایی ارومیه
06 شهریور 1397 - 7:27
شناسه : 5422
18

تبلیغات بیش از اندازه ، روی اکثر پل های هوایی ارومیه فضایی بسته و محیطی ناامن برای تردد اقشار مختلف جامعه به خصوص بانوان و بچه ها بوجود آورده که باید توسط مسئولین شهری هر چه سریع تر نسبت به رفع این آسیب تصمیمات لازم اتخاذ شود . سیاست های مدیریت شهری ارومیه باعث شده […]

ارسال توسط :

تبلیغات بیش از اندازه ، روی اکثر پل های هوایی ارومیه فضایی بسته و محیطی ناامن برای تردد اقشار مختلف جامعه به خصوص بانوان و بچه ها بوجود آورده که باید توسط مسئولین شهری هر چه سریع تر نسبت به رفع این آسیب تصمیمات لازم اتخاذ شود .

سیاست های مدیریت شهری ارومیه باعث شده پل های هوایی کلان شهر ارومیه کلا تمایلی برای مکانیزه شدن ، تسهیل حمل و نقل و زیبا سازی شهری نداشته باشند . هیچ پل عابر پیاده ای در کلانشهر ارومیه برای تسهیل عبور و مرور افراد سالمند و معلول طراحی نشده است .

معلوم است شاخص های مهم و اصلی ساخت بسیاری از پل های عابر پیاده در کلان شهر ارومیه تنها ایجاد فضاهایی جهت تبلیغات شهری و در آمد زایی بوده و هیچ گونه مطالعه مدون در راستای مکان یابی علمی آن در تسهیل ترافیک شهری ،حمل و نقل و مبلمان شهری صورت نگرفته است و هدف اصلی در ساخت این سازه های عظیم آهنی درآمد زایی و ایجاد فضا های بزگ هوایی تبلیغات شهری بوده است .

کافیست یکبار از تونل وحشت برخی پل های هوایی ارومیه که به برکت بیلبوردهای تبلغاتی نصب شده در اطراف آن و فضای بسته و مستعد بزهکاری های اجتماعی ایجاد شده ، عبور کنید اکثر بانوان و کودکان با احساس ، ترس در این سالن های تنگ ، ساکت و خفه قدم بر می دارند .

پل های مکانیزه ی برقی و بالا بر ، این روزها به یکی از بهترین نماد های مبلمان زیبا سازی پیشرفته ی کلان شهرها ، همراه با نور پردازی های مدرن در راستای معرفی پیشرفت و توسعه ایجاد شده است و انتظار مردم ارومیه از مسئولین شهری نگاهی مدیریتی و مسئولانه می باشد نه نگاه درآمدزایی !!!

باید کاورهای تبلیغاتی اطراف پل های هوایی ارومیه برداشته شود تا در آیند شاهد آسیب های اجتماعی و بزهکاری های بوجود آمده نباشیم .

سازمان ها و ارگان های مختلف دولتی در راستای مدیریت شهری باید با هم هماهنگ شوند و با فرهنگ سازی مثبت و مناسب ، گامی در جهت تسهیل عبور و مرور عابرین پیاده و حل معضل ترافیک بردارند و آرامش و امنیت را به شهروندان هدیه دهند نه با سیاست های غلط مدیریت شهری خود موجب ترس ، رعب و وحشت شهروندان شوند .

رشد شتابان صنعتی شدن و تمرکز جمعیت در مرکز شهر ها همچون کلانشهر ارومیه می طلب شهروندان به عدم استفاده از خودروهای شخصی تشویق و استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی ترغیب شوند و با ایجاد گذرگاه های زیبای عابر پیاده به کاهش ترافیک شهری کمک کرد جلوگیری از خطرات جانی و مالی و همچنین ارتقاء کیفیت بصری در فرمت مبلمان شهری و رفع تداخل عابرین پیاده مکانیزه و زیرگذر های عابرین و وسایل نقلیه و در نتیجه به صفر رسیدن تصادفات و افزایش ظرفیت سواره رو با حذف تداخل جریان عابرین از جمله این مزایاست.

نگاه نادرست و ساخت پل های هوایی بدون داشتن استانداردهای لازم با در نظر گرفتن هزینه های اجرای طرح ، موضوعاتی است که مدیریت شهری ارومیه اصلا به رفاه و امنیت عابرین پیاده و سلامت شهروندان عزیز کمترین توجه ای نکرده است و این امر در کنار منفعت طلبی عده ای سودجود باعث شده تا زمینه ایجاد انواع بزه های اجتماعی در طول دالان عبوری یک پل هوایی فراهم شود و شهروندان حتی گاهی اوقات خطر احتمالی جانی عبور از یک بزرگراه را به عبور آسان از روی یک پل عابر پیاده ترجیح دهند .

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.