شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
فقر و بیکاری آشنا ترین واژه ی مردمان پایین شهر در زندگی
16 اردیبهشت 1396 - 9:44
شناسه : 711
35

تضاد طبقاتی و تقسیم شدن کلان شهر ارومیه به دو قسمت پایین و بالای شهر امروزه بیشتر از سالهای گذشته به چشم میخورد به طوریکه به سادگی میتوان آن را لمس کرد. به گزارش سایت خبری تحلیلی سیلوانا نیوز : با گذشت زمان به جرئت میتوان کلان شهر ارومیه را به دو قسمت بالا شهر […]

ارسال توسط :


تضاد طبقاتی و تقسیم شدن کلان شهر ارومیه به دو قسمت پایین و بالای شهر امروزه بیشتر از سالهای گذشته به چشم میخورد به طوریکه به سادگی میتوان آن را لمس کرد.


به گزارش سایت خبری تحلیلی سیلوانا نیوز :

با گذشت زمان به جرئت میتوان کلان شهر ارومیه را به دو قسمت بالا شهر و پایین شهر تقسیم کرد تضاد طبقاتی که این روزها بیش از بیش میتوان آن را به خوبی لمس کرد.

برای درک این واقعیت کافیست چرخی در شهر بزنید تا تفاوت در بافت شهر و معابر آن را به سادگی در یابید خانه های کلنگی و کوچه های تنگ و باریک با ساختار غیر اصولی اولین تصویری خواهد بود که شما با آن مواجه خواهی شد.

چهره واقعی فقر به سادگی بر در و دیوار کوچه های پایین شهر نمایان میباشد فقر ؛ بیکاری ؛ و سردرگمی آشنا ترین واژه ی مردمان این مناطق میباشد که هر کدام از آنها با جان و دل آن را چشیده اند.

پارکهای سرسبز با لاله های رنگارنگ در این نوع محله ها جای خود را به زمین های خاکی با نخاله های ساختمانی  برای بازی کودکان داده است و تنها امکانات آنها بازی با کاه و گل میباشد که دیدن این گونه صحنه ها دل هر رهگذری را به درد می آورد . 

مهاجرت های بی رویه و حاشیه نشینی که هر روز نیز به آمار آن افزوده میگردد نه تنها باعث به وجود آمدن مشکلات اجتماعی میشود بلکه رابطه مستقیمی با پدیدار شدن بالای شهر و پایین شهر دارد . 

اگر دقت کافی کرده باشیم به سادگی خواهیم دید که مهترین عوامل ایجاد تضاد طبقاتی در ارومیه در نوبت اول تفاوت های بیش از حد فعالیت ها  در عرصه ی ساخت و سازها و همچنین فراهم کردن امکانات رفاهی بین پایین شهر و بالای شهر میباشد و همچنین امکانات و شرایط  از دلایلی است که در آن محیط مهیا میباشد و همین امر باعث به وجود آمدن دو قطبی در یک شهر میشود.

اعتبارات پروژه های عمرانی که بیش از هشتاد درصد آن در بالای شهر هزینه میگردد یکی از دلایل مهم این مشکل در ارومیه به شمار می رود از دلایل مهم دیگرو تاثیر گزار نیز میتوان به مهاجرت های بی رویه از روستاها و حاشیه شهرها  نام برد.

یکی از راهکارهای مناسب برای از بین بردن تضاد طبقاتی در جامعه توزیع عادلانه هزینه های شهری در جامعه است و برای انجام این کار مهم باید سرمایه گزاری های لازم برای احیای طبقه های پایین جامعه صورت بگیرد تا شاید مانع پیشرفت بیش از حد به وجود آمدن تضاد طبقاتی شویم.

 

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.