شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
کشاورزان ارومیه بدبخت شدن
25 شهریور 1396 - 7:31
شناسه : 2681
18

حکایت مظلومیت کشاورزان ارومیه تمامی ندارد شهری مرزی که در سایه ی بی تدبیری مسئولین محترم صنعتی نیست و بیشتر درآمد مردم از کشاورزی است و امسال قیمت تمام شده ی میوه های تابستانی ارومیه حتی کفاف حق کارگر برای چیدن میوه را هم نمی کند . رکود بی سابقه ی قیمت میوه های تابستانی […]

ارسال توسط :

حکایت مظلومیت کشاورزان ارومیه تمامی ندارد شهری مرزی که در سایه ی بی تدبیری مسئولین محترم صنعتی نیست و بیشتر درآمد مردم از کشاورزی است و امسال قیمت تمام شده ی میوه های تابستانی ارومیه حتی کفاف حق کارگر برای چیدن میوه را هم نمی کند .

رکود بی سابقه ی قیمت میوه های تابستانی ارومیه امسال کمر کشاورزان را شکسته است . میوه ها بیشتر در باغات یا چیده نمی شوند و یا بعد از چیده شدن به علت قیمت های خیلی کم که کفاف حق کارگری و حمل و نقل را نمی کند در زمین های کشاورزی روی زمین می مانند .

بیشتر مردم ارومیه از کشاورزی امرار معاش می کنند . کشاورزانی که چشم امید به درآمد امسال برای گذردان زمستان و سال آینده داشتن خداوند فقط باید پشتیبان و کمکشان باشد .

در ارومیه صنایع تبدیلی کشاورزی خیلی کم است و کارخانه های آبمیوه تمام سود خود را از این موقیعت برده و میوه ها را مفت و ارزان از چنگ کشاورزان در می آورند .

نمایندگان مجلس ارومیه فقط داد و بیداد می کنند پروژه راه آهن ارومیه دیگر دارد کم کم برای ثبت جهانی در کتاب گینس برای عدم افتتاح رکودار می شود.

میوه های هسته دار ارومیه از شلیل گرفته تا هلو ، گلابی ، شب رنگ و … اگر بدست هم وطنان عزیزمان در سایر شهر ها برسد رونق و برکت به ارومیه و شادابی و نشاط و تندرستی به سایر هم وطنان عزیز هدیه خواهد شد .

صنایع تبدیلی کشاورزی با وجود الزامی بودن برای صنعت کشاورزی ارومیه اما همچنان بصورت حرکت لاک پشتی در ارومیه و استان آذربایجان غربی توسعه می یابد.

بطور قعطی مهاجرت به سوی شهر با این اتفاقات رکود بی سابقه ی قیمت میوه در ارومیه زیاد خواهد شد و آن وقت گره بر روی گره خواهد افتاد .

استانداران و مدیران دولتی باید برنامه و هدف مشخص داشته باشند و پاسخگوی وضعیت موجود کشاورزان و برای حل وضعیت کنونی و کمک به کشاورزان راه حل ارائه دهند.

کشاورزان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.