شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
لزوم داشتن پایانه ی مرزی در قالب کولبری در سیلوانا و صومای برادوست
23 مرداد 1399 - 10:25
شناسه : 9890
34

وجود پایانه مرزی سرو در منطقه صومای برادوست ارومیه  این امکان را می تواند بدهد تا مردم عادی منطقه بتوانند در قالب کوله بری ساماندهی شوند و از این طریق امرار معاش نمایند. بخاطر بیکاری جوانان و صنعتی نبودن منطقه بیش تر جوانان نمی توانند بصورت قانونی از فرصت مرز نشینی استفاده کنند ولی با […]

ارسال توسط :

وجود پایانه مرزی سرو در منطقه صومای برادوست ارومیه  این امکان را می تواند بدهد تا مردم عادی منطقه بتوانند در قالب کوله بری ساماندهی شوند و از این طریق امرار معاش نمایند.

بخاطر بیکاری جوانان و صنعتی نبودن منطقه بیش تر جوانان نمی توانند بصورت قانونی از فرصت مرز نشینی استفاده کنند ولی با این کار فرصت قانونی راهی برای امرار معاش جوانان فراهم می شود .

جوانان مناطق مرزی می توانند با حمایت دولت و استانداری با راه اندازی بازارچه های مشترک مرزی صاحب کسب و کار شوند .

امروزه ترددهای غیر قانونی در مناطق مرزی به عنوان قاچاق حساب می شود و مجازات های سنگینی را نصیب شخص خطاکار می کند .

معابر رسمی مرزی، قوانین و مقررات گمرکی و قاعده و قانون تردد در مرزها به‌ خوبی تبیین و تعریف‌ شده‌اند افرادی که خارج از این قاعده و قانون اقدام کنند ضمن ضربه به امنیت اقتصادی امنیت کشور را نیز تهدید می‌کنند.

استانداری و نمایندگان آذربایجان غربی باید در فکر حل این موضوع اجتماعی باشند.

رسانه های هم می توانند درخواست های قانونی و حرف های مردم را به مسئولین برسانند.

مناطق مرزی کشور نیازمند حمایت مسئولان و وضع قوانین حمایتی توسط مجلس شورای اسلامی است تردیدی نیست امروز با توجه به مشکلات اقتصادی معیشت مردم مرزنشین نیز با مشکلات زیادی مواجه شده که بدون حمایت مسئولان کشوری نمی‌توان این مشکلات را حل کرد.

صومای برادوست ارومیه در منطقه ، سرو ظرفیت تبدیل به منطقه آزاد را دارد ایجاد منطقه آزاد سبب حضور بخش خصوصی در این مناطق شده و کسب و کار را در آنجا رونق خواهد داد که البته دولت باید سرعت بیشتری به اجرای این طرح بدهد.

امید است مسئولین امر و دولتمردان هر چه سریع تر به وعده های خود عمل کرده و با ساماندهی وضعیت کولبران و البته اجرای بیمه آنها،کوله بارشان را کمی سبک کرده و دیگر تامین نانشان به نرخ جانشان نباشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.