چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
ماشین خود را به قیمت فروردین۱۴۰۱ بفروشید تا ضرر نکنید!
21 اسفند 1400 - 9:08
شناسه : 16335
13

سمت و سوی بازار به نحوی است که باید در اسفند سال ۱۴۰۰ ماشین خود را به قیمت فروردین۱۴۰۱ بفروشید تا ضرر نکنید! بررسی متغیرهای بنیادی موثر بر بازار خودرو نشان می دهد که سمت و سوی بازار به نحوی است که باید در اسفند سال ۱۴۰۰ ماشین خود را به قیمت فروردین ۱۴۰۱ بفروشید […]

ارسال توسط :

سمت و سوی بازار به نحوی است که باید در اسفند سال ۱۴۰۰ ماشین خود را به قیمت فروردین۱۴۰۱ بفروشید تا ضرر نکنید!

بررسی متغیرهای بنیادی موثر بر بازار خودرو نشان می دهد که سمت و سوی بازار به نحوی است که باید در اسفند سال ۱۴۰۰ ماشین خود را به قیمت فروردین ۱۴۰۱ بفروشید تا ضرر نکنید!

 

بازار خودرو به دلایل بنیادی نمی تواند صعودی شود و اگر فروشنده ها حاضر به فروش ۱۰ تا ۱۴ درصدی زیر قیمت بازار شوند، می توانند از برآوردهای غلط دلالان بازار و یا کسانی که نیازمند خودرو برای مصرف شخصی هستند استفاده کرده و زیان کمتری متحمل شوند.

 

از هم اکنون تا زمانی که آزادسازی واردات خودرو پس از ۴ سال وقفه به نتیجه برسد و شورای نگهبان آنرا تایید کند، روندی نزولی در کف بازار تکرار خواهد شد که افراد واقع بین می توانند از آوار زیان ناشی از آن(کاهش مستمر قیمت ها) فرار کنند.

 

میز بازار تحریریه تلاش می کند با یک مثال فرضی وضعیت بازار خودرو در ماههای آینده را توضیح دهد تا مخاطبان بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند.

 

اسفند ۱۴۰۰

 

خریدار: ماشین X را چند می فروشی؟

 

فروشنده: ۸۰۰ میلیون

 

خریدار: ۷۰۰ خریدارم!

 

فروشنده: نه، کمتر از ۷۸۰ نمی دهم!

 

معامله انجام نمی شود.

 

فروردین ۱۴۰۱

 

خریدار: ماشین X را چند می فروشی؟

 

فروشنده: ۷۰۰ میلیون

 

خریدار: ۶۰۰ خریدارم!

 

فروشنده: نه، کمتر از ۵۸۰ نمی دهم!

 

معامله انجام نمی شود.

 

اردیبهشت ۱۴۰۱

 

خریدار: ماشین X را چند می فروشی؟

 

فروشنده: ۶۰۰ میلیون

 

خریدار: ۵۰۰ خریدارم!

 

فروشنده: ۴۸۰ کمتر نمی دهم!

 

معامله انجام نمی شود.

 

خرداد ۱۴۰۱ و پس از ورود نخستین خودروها به بازار

 

خریدار: ماشین X را چند می فروشی

 

فروشنده: ۴۵۰ میلیون.

 

خریدار! ۴۴۰ خریدارم!

 

فروشنده: قبول

 

این مثال فرضی واقعیت بازار خودرو کشور را تا پایان بهار سال ۱۴۰۱ نشان می دهد. اگر فروشنده فرضی هم اکنون به ۷۰۰ میلیون تومان ماشین مدل X خود را بفروشد، ۲۶۰ میلیون گرانتر از ۳ ماه بعد فروخته است و اگر فکر کند نباید زیر قیمت مفروض(ذهنی و غیرواقعی خود) و بی ارتباط با چشم انداز انتظارات تورمی در بازار خودرو! بفروشد، مجبور می شود با زیان هنگفت بفروشد.

 

همیشه حق انتخاب با فروشنده است! اگر ماشین خود را به قیمت اسفند ۱۴۰۰ نمی فروشید، حتما به قیمت فروردین ۱۴۰۱ بفروشید، زیرا پس از تایید لایحه آزادسازی واردات در شورای نگهبان، بازار خودرو تا مدتها در شرایط نزول و ثبات قرار خواهد گرفت.

 

بازنده ها!

 

کسانی که در بستر “قانون بقای خودرو صفر کیلومتر” در ۴ سال اخیر اقدام به دپو خودروهای صفر چهار سال پیش کرده اند و فرصت کسب سود زیادی دارند، در صورتی که به امید گرانی مجدد و ادامه رالی قیمت ها در سال آینده بنشینند، ۵۰ درصد از سود نجومی خود را از دست داده و بازنده بزرگ بازار ۱۴۰۱ خواهند بود. روزهای تلخ انبارداران خودروهای صفر کیلومتر ۲۰۱۸ فرا رسیده است.

 

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.