شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
متخصص «جمع‌آوری سرباز خیابانی برای فتنه» در ستاد جهانگیری چه می کند؟
28 اردیبهشت 1400 - 9:04
شناسه : 12782
10

«اسحاق جهانگیری» معاون اول دولت روحانی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، طی حکمی اعضای شورای راهبردی ستاد انتخاباتی خود را انتخاب کرد. بر اساس اعلام خبرگزاری دولت  فاطمه پهلوانی،  محمدرضا جلائی‌پور،  حسین مرعشی، شهیندخت ملاوردی،   محمد نعیمی‌پور،  سیدرضا نوروززاده و  رضا ویسه به عنوان اعضای ستاد انتخاباتی فعالیت خواهند کرد.. در میان اسامی مذکور، نام «محمدرضا جلایی پور» قابل تأمل است. […]

ارسال توسط :

«اسحاق جهانگیری» معاون اول دولت روحانی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، طی حکمی اعضای شورای راهبردی ستاد انتخاباتی خود را انتخاب کرد. بر اساس اعلام خبرگزاری دولت  فاطمه پهلوانی،  محمدرضا جلائی‌پور،  حسین مرعشی، شهیندخت ملاوردی،   محمد نعیمی‌پور،  سیدرضا نوروززاده و  رضا ویسه به عنوان اعضای ستاد انتخاباتی فعالیت خواهند کرد..

در میان اسامی مذکور، نام «محمدرضا جلایی پور» قابل تأمل است. جلایی پور محکوم امنیتی فتنه ۸۸ و عضو شورای مرکزی حزب بدیل جبهه منحله مشارکت یعنی حزب  «اتحاد ملت» استوی در سال ۸۸، در قالب مسوول تشکیلاتی به نام «پویش ۸۸»، یکی از سردمداران اصلی تجمعات خیابانی در ستاد انتخاباتی موسوی موسوم به «ستاد قیطریه» بود و به همین واسطه هم در دادگاه محکوم شد.

آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد/ متخصص «جمع‌آوری سرباز خیابانی برای فتنه» در ستاد جهانگیری چه می‌کند؟

«اسماعیل احمدی مقدم» فرمانده وقت نیروی انتظامی در سال ۸۸- ۲۱ دی ۹۴- در مصاحبه‌ با سایت «تاریخ انقلاب» گفته بود: «در انتخابات سال ۸۸ در کنار کمیته صیانت از آرا، جلایی‌پور هم با عنوان «پویش ۸۸» جوانان را سازماندهی می‌کرد. از همان الگوی بسیج در توجیه چهره به چهره‌ استفاده می‌کردند. پویش ۸۸ یکی از ستادهایی بود که در آن جوانان را برای تظاهرات، شبکه‌سازی‌های میدانی می‌کردند».

آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد/ متخصص «جمع‌آوری سرباز خیابانی برای فتنه» در ستاد جهانگیری چه می‌کند؟

احمدی مقدم در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «طبیعتا بسیاری از اقدامات اصلاح‌طلبان در روزنامه‌ها، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی آشکار بود اما بخش دیگری ‌از آن پنهان بود. احاطه اطلاعاتی ناجا نسبتا خوب بود. پویش ۸۸، دفتر هفت تیر و ستاد قیطریه را ناجا رصد کرد و گرفت. از سازماندهی آنها مطلع بودیم اما از چگونگی آن اطلاع نداشتیم. شبکه‌های آنها مبهم بود؛ اینکه چه طور پلاکارد می‌آورند؟ چگونه شعارها تنظیم می‌شود؟ چه طور به افراد می‌گویند این طرف یا آن طرف برو؟ تمام این مسائل برای ما سوال بود. پس از اینکه در پویش ۸۸ اسامی دو هزار نفر از شبکه آنها را یافتیم شبکه میدانی‌شان متلاشی شد. تمام برنامه‌ها، فراخوانی و سازماندهی‌ میدانی آنها از بین رفت.  وقتی محسن آرمین و افراد دیگر که بیانیه‌ها را می‌نوشتند، راهپیمایی‌ها را برنامه‌ریزی و خارج و داخل را با هم هماهنگ می‌کردند بازداشت کردیم، ضربه سختی خوردند».

به طور خلاصه، محمدرضا جلایی پور نقش جمع‌آوری سرباز خیابانی برای پروژه‌های فتنه سازی را بر عهده داشته است.

لازم به ذکر است که سوابق جلایی پور در زمینه آموزش‌های خارج از کشور او بعد از خروج از کشور- پس از فتنه ۸۸ تا سال ۹۲- با هدف نفوذ و تاثیرگذاری در ساختار سیاسی موجود است.

طبق اسناد مربوط به فتنه ۸۸، یکی از نقاط اصلی تمرکز جریان سازماندهی آشوب،  ستاد میرحسین موسوی در منطقه قیطریه تهران بود که به «ستاد قیطریه» معروف بود. این ستاد مرکز فرماندهی همان «لشکرهای» ساخته شده توسط فتنه‌گران(به تعبیر محمدعلی ابطحی) بود که در راس آن‌ها همین پویش موج سوم با مدیریت محمدرضا جلایی‌پور بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.