شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
محبت و صمیمیت ترک و کرد در ارومیه شاخصی برای امنیت و ثبات خاورمیانه است
03 آبان 1399 - 14:38
شناسه : 10205
40

دریای پر تلاطم خاورمیانه ؛ نشان از جنگ و خونریزی گسترده است از سوریه گرفته تا ترکیه ؛ عراق ؛ یمن ؛ عربستان ؛ لبنان ؛ فلسطین ؛ پاکستان ؛ هند ؛ قطر ؛ امارات ؛ آذربایجان ؛ ارمنستان و … همه در قومیت ؛ مذهب ؛ دین و زبان به جان همدیگر افتاده اند […]

ارسال توسط :

دریای پر تلاطم خاورمیانه ؛ نشان از جنگ و خونریزی گسترده است از سوریه گرفته تا ترکیه ؛ عراق ؛ یمن ؛ عربستان ؛ لبنان ؛ فلسطین ؛ پاکستان ؛ هند ؛ قطر ؛ امارات ؛ آذربایجان ؛ ارمنستان و … همه در قومیت ؛ مذهب ؛ دین و زبان به جان همدیگر افتاده اند و در این کودکان و زنان معصوم بیشترین قربانیان این نزاع های غیر انسانی هستند.

شهر ارومیه ؛ در نقطه صفر مرزی بین دو کشور ترکیه و عراق ؛ بیشترین نزاع های قومیتی و مذهبی را در سطح جهان دارند با امنیت مثال زدنی خود در صفر مرزی می تواند ؛ الگوی هم زیستی مسالمت آمیز جهانی و نشان وحدت و هم زیستی برادرانه اقوام و ادیان مختلف باشد.

ارومیه شهر ادیان و اقوام مختلف است اینجا برداران ترک و کرد و مسیحی و ارمنی و زرتشی و… با هم مثل اعضای یک خانواده ؛ همسایه دیوار به دیوار در کمال آرامش و خوشبختانه زندگی می کنند.

کرد و ترک ؛ دختر و پسر بعنوان عروس و داماد از هم داد و ستد کردند و این زندگی های مشترک حاصل امنیت پایدار و صلح و آرامش‌ است .

امام خمینی بعنوان بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران پایه گذار نظامی جهانی با رویکرد صلح و آرامش جهانی است .

شعار شیعه و سنی( فرق نیه رهبر ما خمینیه)

امروز رهبر معظم انقلاب جانشین خلف این بزرگ مرد تاریخ کشتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دریای پر تلاطم بدخواهان و دشمنان اسلام و ایران در آرامش کامل با تمام دشمنی ها هدایت می کند .

همه کشورهای اطراف ایران توسط آمریکا ؛ صهیونیسم و هم پیمانانشان نا آرام شدند تا ایران نا امن شود ولی با قدرت خداوند متعال و رهبری فرزانه مقام معظم رهبری تمام دشمنی های دشمنان نقش بر آب شده است.

عملکرد دولت ها٬ در اصل نظام ٬خدشه نمی تواند واردکنند

نتیجه ی عملکرد ضعیف دولت منتخب با رای مردم و آزادی عمل کامل‌ دولت از لحاظ اقتصادی و تورم امروز نشانه عدم اهتمام کامل به منویات رهبری در اقتصاد مقاومتی و دل بستن به دشمنان قسم خورده ایران می باشد.

میرشکاری چه زیبا می نویسد :اما آنچه مسلم است دشمنان و بدخواهان بیکار ننشسته و با آتش افروزیهای مداوم و صدچهره خود و خطرناک تر از همه پاشیدن بذر اختلافات مذهبی در ابعاد گوناگون آن سعی در مغشوش کردن فضای معاصر در دنیای اسلام و تیره کردن روابط بین مسلمانان و چیدن میوه مطلوب دارند. اما آنچه در این جهت بر دانشمندان مصلح و خیر خواهان در دنیای اسلام ضرورت دارد ،تأسی به سیره نظری و عملی امام خمینی”س” در ایجاد و توسعه و ماندگاری اساسی ترین عامل یعنی”وحدت” در جامعه جهانی اسلام است.

عاملی که از درخشانترین سر فصلها در اندیشه سیاسی و یکی از پر کاربردترین موضوعات در تلاشهای اجتماعی امام جلوه گری دارد و مورد تأکید است. هنوز نوای دلنشین آن بنده مخلص الهی که بر گوش جانها سروش عزت و برادری را صلا می داد طنین انداز است که:
واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرفوا و در پرتو این کریمه شریفه و آیات مشابه نوای دل انگیز برادری و رأفت را بر پرده های ذهن و اندیشه مسلمانان و حتی سایر پیروان ادیان الهی تعبیه و از ضرورت وحدت، آثار و نتایج آن و نیز خطرات و آفات فقدان این اکسیر محبت و عزت بیان می کرد.

رسانه های ملی و محلی با نشان دادن وحدت ،صفا وصمیمیت ارومیه می توانند این شهر را بیشتر به دنیا معرفی کنند .

شهری که ناقوس کلیسای حضرت مریم در چند صد متری مسجد جامع شیعه و سنی زده می شود و اذان های مساجد شیعه و سنی آزادانه با نوای دلنشین ؛ محمد رسول الله؛ عمیق امنیت پایدار مردمی در سایه سار رهبری فرزانه انقلاب را نشان می دهد.

انتهای پیام/ فرید قاسمی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.