دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024 ساعت ×
محسن رضایی از کابینه کنار گذاشته شد!
05 اردیبهشت 1401 - 11:46
شناسه : 16715
6

طبق دستور صادر شده توسط محمد مخبر، محسن رضایی از کابینه کنار گذاشته شده است. طبق دستور صادر شده توسط محمد مخبر دزفولی فرمانده اقتصادی دولت و معاون اول رئیس جمهور، محسن رضایی از کابینه کنار گذاشته شده است. در دستور صادر شده توسط محمد مخبر دزفولی با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی، معاونین […]

ارسال توسط :

طبق دستور صادر شده توسط محمد مخبر، محسن رضایی از کابینه کنار گذاشته شده است.

طبق دستور صادر شده توسط محمد مخبر دزفولی فرمانده اقتصادی دولت و معاون اول رئیس جمهور، محسن رضایی از کابینه کنار گذاشته شده است.

در دستور صادر شده توسط محمد مخبر دزفولی با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی، معاونین اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی کنار گذاشته شده اند!

محسن رضایی تنها مقامی در دولت رئیسی بود که از آذرماه سال ۱۴۰۰ به دنبال حذف رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت یارانه مستقیم به مردم بود که اگر به نظر وی عمل می شد، شاهد گشایش در معیشت مردم، کاهش جدی نرخ تورم و افزایش شدید ذخایر ارزی دولت می بودیم که اثر خود را بر زندگی مردم باقی می گذاشت، اما تیم اقتصادی دولت با فرماندهی مخبر ترجیح داد تا به پرداخت رانت ارز ترجیحی ادامه داده و از زمان روی کار آمدن کابینه سیزدهم تاکنون بیش از ۱۴ میلیارد دلار رانت با دلار ۴۲۰۰ تومانی توزیع کرده و نتیجه ای نگرفته است و در ۳ ماه آینده نیز نتیجه ای نخواهد گرفت.

حذف تنها دیدگاه مبتنی بر بازار از کابینه سیزدهم باعث می شود زمینه ها برای ادامه پرداخت رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۱ بیشتر آماده شود که نتیجه آن پرداخت نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار رانت جدید خواهد بود که باعث ادامه رالی ارزی و قیمتی در بازارها می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.