چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
مراسم هفته پدافند غیرعامل و گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی ، روز نوجوان و گرامیداشت یادوخاطره شهید محمدحسین فهمیده و شهدای دانش آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز در آموزشگاه پسرانه موانا
12 آبان 1401 - 11:24
شناسه : 18327
13

« آزیتا حاتمی» در مراسم نمادین آیین گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل، زنگ استکبار ستیزی و یوم اللَّهِ ۱۳ آبان که در دبیرستان پسرانه موانا برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به مسئولین استانی و منطقه ای در خصوص پدافند غیرعامل اظهار کرد: جهاد تبیین با رویکرد معرفت افزایی نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی برای […]

ارسال توسط :

« آزیتا حاتمی» در مراسم نمادین آیین گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل، زنگ استکبار ستیزی و یوم اللَّهِ ۱۳ آبان که در دبیرستان پسرانه موانا برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به مسئولین استانی و منطقه ای در خصوص پدافند غیرعامل اظهار کرد: جهاد تبیین با رویکرد معرفت افزایی نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی برای دانش آموزان بهترین پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش است. تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در ساحه پدافند غیرعامل قرار دارد.

وی ادامه داد: توجه به جهاد تبیین در آموزش و پرورش بحدی اهمیت دارد که بارهاو بارها در بیانات رهبری، در کلام وزیر و مدیر کل محترم و اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت به آن پرداخته شده است، مقام معظم رهبری در این مورد میفرمایند: هدف از آمدن دانش‌آموز به مدرسه صرفاً این نباشد که بخواهد درس یاد بگیرد. خب بله، درس هم باید یاد بگیرد و علم هم باید بیاموزد؛ اما مهم‌تر از علم‌آموزی یا لااقل در حد علم‌آموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود در اینجا که هویت ملّی و احساس اعتماد به‌ نفس ملی پیدا بکند … با افتخارات کشور آشنا بشود.

این مقام مسئول گفت: هر اقدام غیر مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، اقتصاد، تخریب و ترور شخصیت های علمی، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافند غیرعامل خوانده می شود.

آزیتا حاتمی ادامه داد: کشوری ابر قدرت است که علم را اعم از هسته ای ، نانو ، هوا فضا ، آی تی یا سایبری ، حوزه سلامت و بهداشت در اختیار دارد. برای اجرای پدافند غیر عامل باید تفکر دشمن را خوب بشناسیم وآن قدرت عملکردی که دارد را خوب درک کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش درخصوص اهمیت گرامیداشت روز ۱۳ آبان و زنگ استکبار ستیزی گفت: در این روز مقدس، قشر عظیمی از مردم من جمله روحانیون، دانشجویان، دانش آموزان، اساتید و فرهنگیان در خط مقدم انقلاب بودند و علاوه بر حضور در صحنه های پر شور حماسه مکتبی و ملی، کلاس ها و مدرسه ها را نیز به سنگر مبارزه تبدیل کرده بودند و نتیجه آن تلاشها، با درایت و حمایت قاطع بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به بار نشست و هنوز هم در فضای میهن مان طنین انداز است.

حاتمی ادامه داد: اینک آنچه مهم و هوشیاری همه ما را می طلبد این است که در پستوی همه ی این توطئه ها، یک ترس عمیق از بیداری، جهاد، مبارزه با ظلم و طاغوت برای دشمنان انقلاب به یادگار مانده که با تأسی از نهضت اسلامی مردم ایران در کشورهای اسلامی تحقق عینی یافته و پایه های حکومتی حاکمان سست عنصر را تکان می دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش سیلوانا در ادامه سخنان خود گفت: وظیفه ی هر ایرانی است که با آشنایی از خطرات و آسیب های فرهنگی، جبهه حق و باطل را تشخیص داده و با افزایش توان علمی و دفاعی در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی گام بردارد.

وی در پایان ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل و یوم الله۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: یقین می دانم جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان آگاه و بصیر ، برای دفاع از کیان انقلاب و حمایت از رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب و ارزشهای اسلامی و پاسداشت خون شهدا، همیشه بیدار و آگاهند و جهانیان بدانند که ایران سرزمین آزادیخواهان و دلیرانی است که با عزت و کرامت انسانی برای دفاع از حریم اسلام و ایران و مبارزه با ظلم و بیداد همچنان آماده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.