شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
مسئولین! سیلوانا پاییز ندارد؛ برای زمستانش آماده باشید
01 آبان 1397 - 8:57
شناسه : 5918
13

بخش سیلوانای ارومیه با جمعیت ۶۵ هزار نفری به واسطه آب و هوای دلپذیر و طبیعت دل انگیزش در سطح آذربایجان غربی زبان زد عام و خاص است؛ روستاهای این بخش در ارتفاع میانگین ۱۳۰۰ تا ۱۹۰۰ متر از سطح دریا و کوهستان های آن نظیر دالامپر تا ۳۵۰۰ متر نیز ارتفاع دارند؛ چنین جغرافیایی […]

ارسال توسط :
بخش سیلوانای ارومیه با جمعیت ۶۵ هزار نفری به واسطه آب و هوای دلپذیر و طبیعت دل انگیزش در سطح آذربایجان غربی زبان زد عام و خاص است؛ روستاهای این بخش در ارتفاع میانگین ۱۳۰۰ تا ۱۹۰۰ متر از سطح دریا و کوهستان های آن نظیر دالامپر تا ۳۵۰۰ متر نیز ارتفاع دارند؛ چنین جغرافیایی اصولا کوهستانی محسوب می شود و در واقعیت نیز چنین است؛ چرا که مردم بخش سیلوانا از آبان ماه تا اواخر فروردین ماه بخاری هایشان روشن است و برف و سرما مهمان خانه هایشان است!
صحبت به میان آوردن از وضعیت جاده های مواصلاتی بخش سیلوانا که ترمیم و اصلاح آن همواره یکی از خواسته های مردم این بخش بوده، شاید سخنی #تکراری و همیشگی باشد ولی بی شک در نتیجه همین پیگیری ها و تکرار کردن ها بود که #شهریاری استاندار آذربایجان غربی خود شخصا دستور ترمیم محور اصلی ارومیه – ترگور  و  ترگور – مرگور را بدون طی کردن تشریفات اداری صادر کرد!
بخش سیلوانا با جمعیت قابل توجه و جاده های روستایی فراوان فقط و فقط یک راهدارخانه دارد؛ امکاناتش کم و ماشین آلاتش فرسوده؛ نتیجه ضرب و تقسیم این معادلات ساده است؛ تعطیلی مکرر مدارس در فصل زمستان به علت بارش چند سانتی برف، بسته شدن راه های روستایی و به معنای واقعی کلمه مختل شدن زندگی تمام شهروندان بخش سیلوانا!
متاسفانه در کشور ما مدیریت_بحران  خود‌  وضعیتی بحرانی دارد؛ بارش برف، سیل، آتش، زلزله، مواردی نیستند که آدم فضایی ها به سوی ما روانه کرده باشند؛ از زمانی که بشریت یکجا نشین شد به وقوع می پیوندند و فقط شیوه کنار آمدن و مهار آن هاست که تغییر کرده است! علی ای حال  با یک آمادگی کامل از حیث برآورد و تکمیل امکانات، نیرو و وسایل لازم میتوان هر پدیده ای هرچند به اصرار مسئولین بحران را مهار کرد!
 در همین راستا شایسته است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از هم اکنون نسبت به تجهیز  راهدارخانه_راژان اقدام کند؛ انصاف نیست جامعه ۱۰ هزار نفری دانش آموزان بخش سیلوانا به علت کم توجهی و غفلتی که می شود از هم اکنون آن را مرتفع نمود از کلاس های درس خود عقب بمانند!
 توپ مشکلات این روز های بخش سیلوانا عمدتا در زمین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی است؛ وعده بازسازی و ترمیم پل های هاشم آباد و گلستانه که از فروردین ماه سال ۹۶ براثر سیل و طغیان رودخانه( که با توجه به نقش داشتن دست های انسانی در تخریب بستر رودخانه نمی توان آن را در زمره بلایای طبیعی نامید) با گذشت یک سال و شش ماه هنوز محقق نشده است و با رسیدن فصل سرما و یخبندان و تردد پی در پی خودرو های سواری و سنگین بر روی عرض بسیار کم آن؛ احتمال بروز تصادف های زنجیره ای بسیار بالاست؛ فلذا یک اراده قوی برای اتمام آن از سوی اداره کل مذکور ضروری و لازم است!
 انتظار می رود شرکت_گاز استان و پیمانکاران آن نیز که مشغول عملیات گاز رسانی به روستاهای بخش سیلوانا هستند راندمان کاری و سرعت عملیات خود را بالا ببرند تا این شهروندان نیز از نعمت گاز بهره مند شوند!
 معتقدم باید خیّرین همیشه در صحنه که این روزها در زمینه مدرسه سازی، سلامت، بسته های حمایتی غذا و پوشاک؛ اثرات ماندگاری از خود به جا گذاشته اند و خداوند همیشه بر وجودشان سلامتی دهد نیز در فصل زمستان و سرما که شغل های فصلی به کمترین میزان خود می رسند، خانواده های بی بضاعت را بیشتر یاری نمایند، علی الخصوص در زمینه تامین سوخت با توجه به اینکه ۹۵ درصد جمعیت بخش سیلوانا در فصل سرما و زمستان که در این نواحی با توجه به مقدمه ذکر شده بسیار طولانی تر است از نفت سفید برای گرمای منازل خود استفاده می کنند و هستند خانواده هایی که توان پرداخت بهای کوپن های آن را ندارند!
 بی شک خدمات ارزشمند مسئولین در عرصه های مختلف بر کسی پوشیده نیست؛ لیکن با کمی تدبیر و برنامه ریزی چه در سطح #بخشداری و چه در سطح شهرستانی و استانی میتوان زمستانی به یاد ماندی را برای شهروندان شایسته خدمت بخش سیلوانا خلق نمود.
سردبیر سیلوانا نیوز آزاد یوسفی راد
انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.