شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
مشکلات سیب صنعتی (زیر درختی ) بخش سیلوانا
29 مهر 1397 - 12:21
شناسه : 5910
13

نبود هیچ گونه صنایع تبدیلی در بخش سیلوانا دلیلی بر آن شده است که سیب های صنعتی کشاورزان این منطقه به جای آنکه در کارخانه های تبدیلی باشند در کنار خیابان ها و جاده های اصلی جمع آوری می شوند. به گزارش خبرنگار سیلوانا نیوز: در بخش سیلوانا هیچ  گونه صنایع تبدیلی وجود ندارد و […]

ارسال توسط :
نبود هیچ گونه صنایع تبدیلی در بخش سیلوانا دلیلی بر آن شده است که سیب های صنعتی کشاورزان این منطقه به جای آنکه در کارخانه های تبدیلی باشند در کنار خیابان ها و جاده های اصلی جمع آوری می شوند.
به گزارش خبرنگار سیلوانا نیوز: در بخش سیلوانا هیچ  گونه صنایع تبدیلی وجود ندارد و کشاورزان سیب های صنعتی خود را به ناچار برای فروش باید به کارخانه های تبدیلی در شهر ببرند. چون سیب های صنعتی بعضی از کشاورزان زیاد نیست بنابراین حمل این سیب ها برای کشاورزان هزینه در بر دارد به همین دلیل کشاورزان به ناچار سیب های خود را به خریدارانی که در کنار جاده های اصلی خرید و فروش سیب های صنعتی می کنند با قیمتی ارزانتر نسبت به کارخانه های تبدیلی می‌فروشند .
بعضی ها سرمایه گذاران منطقه نیز هیچ‌ گونه فکری به خاطر سرمایه گذاری در خصوص ساخت  کارخانه های تبدیلی در منطقه را در سر ندارند‌ و بیشتر به دنبال سرمایه گذاری در ساخت تالارهای عروسی و سردخانه ها  و کارخانه بلوک زنی می باشند.
یکی از خریداران سیب های صنعتی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیلوانا نیوز گفت:
ما با خرید سیبهای زیر درختی کشاورزان منطقه کار آنها را کمی آسان تر کرده ایم زیرا گاهی سیب های یک کشاورز بسیار کم می باشند و اگر بخواهند آنها را برای فروش به کارخانه های تبدیلی ببرند هزینه زیادی برایشان در بر دارد بنابراین برای فروش سیب های خود پیش ما می آیند. ما با این کار برای خود درآمدزایی کنیم و محاسبه آرام قیمت روز از کشاورزان خریداری می کنیم برای فروش به کارخانه های تبدیلی در شهر میبریم و در آنجا به فروش می رسانیم همچنین وی افزود که تقریبا ۲۰ درصد از سیبهای برداشتی از باغات سیب های صنعتی می باشد.
اگرچه خریداران سیب های صنعتی در کنار خیابان ها و جاده های اصلی کار کشاورزان را در بخش سیلوانا را تا حدی آسان کرده اند و برای خود شغل ایجاد کردند ولی گاهی این سیب های خریداری شده به مدت بیش از یک هفته در کنار خیابان ها به روی هم انباشته می‌شوند که باعث خرابی و له شدن سیب ها می شود و بوی بدی به راه می اندازد و استفاده از آنها در صنایع تبدیلی از لحاظ بهداشتی درست نمی باشد ولی اگر فقط یک کارخانه تبدیلی در بخش سیلوانا وجود داشت این سیبها بدون اینکه چند روز روی هم انباشته شوند به کارخانه فروخته و از آنها استفاده می شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.