شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
مشکلات شهر مرزی سرو ارومیه
14 دی 1396 - 9:11
شناسه : 3429
14

شهر مرزی سرو ارومیه در نقطه ی صفر مرزی کشور عزیزمان ایران با کشور ترکیه واقع گردیده و امروز دارای مشکلات فراوانی از نظر زیر ساخت های شهری می باشد . شهر مرزی سرو با وجود وسعت ناچیز خود چند سالیست که به دلیل عدم روشنایی معابر در تاریکی مطلق به سر می برد . […]

ارسال توسط :

شهر مرزی سرو ارومیه در نقطه ی صفر مرزی کشور عزیزمان ایران با کشور ترکیه واقع گردیده و امروز دارای مشکلات فراوانی از نظر زیر ساخت های شهری می باشد .

شهر مرزی سرو با وجود وسعت ناچیز خود چند سالیست که به دلیل عدم روشنایی معابر در تاریکی مطلق به سر می برد .

مردم در این شهر مرزی برای ساخت منازل خود تمامی عوارض شهرداری را پرداخت کرده اند اما متاسفانه شهرداری هیچ گونه خدمات شهری مناسب  در آن ارائه نکرده است .

کوچه های بدون روشنایی با سیم کشی های غیر اصولی مدتهاست به حال خود رها شده است و تاکنون هیچ گونه اقدامی در خصوص مرمت و اصلاح آن توسط اداره برق منطقه صورت نگرفته است.

 

با نگاهی به وسعت و تراکم جمعیت سرو درمی یابیم . که تعداد ادارجات و مسولین شهری بیشتر از ساکنین این شهر مرزی می باشد ولی  با این حال بازهم در ارایه خدمات به مردم انگشت شمار سرو کوتاهی می کنند.

اگر شهرداری سرو به همان اندازه که در دریافت عوارض و هزینه صدور مجوز منظم و فعال است در خدمات رسانی نیز حضوری فعال داشت بی شک  شاهد شهری با وسعتی بزرگ و آباد خواهیم بود.

اما متاسفانه  همان طور که قابل درک است شهر مرزی سرو در گذر زمان هیج تعییری نکرده است.

زیباسازی و ارتقای فضاهای شهری و عمومی از جمله مواردی است که شهرداری وظیفه دارد در کنار سایر برنامه های خود به آن توجه ویژه ای داشته باشد زیرا بهره مندی از خدمات و فضاهای شهری حق هر شهروند شهر نشین می باشد .

استفاده از طرح درخت خرما در جاده اصلی سرو که هیچ گونه هم خوانی با صنعت کشاورزی منطقه ندارد از جمله مواردی است که شهرداری منطقه را به چالش میکشاند محصولاتی همچون انگور و سیب که به عنوان شاخص اصلی کشاورزی منطقه محسوب می شود در اوج نا باوری و تعجب جای خود را به درختان خرما داده است .

کوچه های خاکی و بدون اسفالت نیز از جمله مشکلات شهر سرو می باشد که  بیش از سایر مشکلات خود نمایی می کند و همین امر باعث ایجاد مشکلات فراوانی در فصل های بارانی برای ساکنین ان شده است.

اجرای سریع روشنایی معابر با تعویض و مرمت چراغ های فرسوده و همچنین زیر سازی و آسفالت شهر مرزی سرو از جمله اقدامات اساسی است که باید حتما در برنامه های سال جدید تعریف شده باشد

 

امید است مسولین محترم منطقه صومای برادوست به خصوص شهرداری سرو با ایجاد امکانات مناسب در شهر مرزی سرو که  به نوعی ویترین کشور عزیزمان محسوب میگردد شرایط گسترش و پیشرفت را بیشتر از گذشته مهیا سازند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.