شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
مصاحبه اختصاصی سیلوانا نیوز با بهمن درویشی دهیار روستای هاشم آباد
03 بهمن 1397 - 10:34
شناسه : 6386
8

مصاحبه اختصاصی سیلوانا نیوز با بهمن درویشی دهیار روستای هاشم آباد بهمن درویشی در مصاحبه با خبرنگار سیلوانا نیوز گفت: پل روستای هاشم آباد که در فروردین ماه سال ۹۶ بر اثر سیل تخریب شد ، یکی از عامل اصلی آن برداشت‌های بی‌رویه شن توسط کارخانه های شن و ماسه از بستر رودخانه و عدم […]

ارسال توسط :

مصاحبه اختصاصی سیلوانا نیوز با بهمن درویشی دهیار روستای هاشم آباد

بهمن درویشی در مصاحبه با خبرنگار سیلوانا نیوز گفت: پل روستای هاشم آباد که در فروردین ماه سال ۹۶ بر اثر سیل تخریب شد ، یکی از عامل اصلی آن برداشت‌های بی‌رویه شن توسط کارخانه های شن و ماسه از بستر رودخانه و عدم توجه سایر ارگان ها از جمله جهاد کشاورزی امور اراضی منابع طبیعی و سازمان آب و عدم توجه اداره راهداری به نگهداری و سنگ فرش نمودن زیر پل بوده است.

دهیار هاشم آباد در‌خصوص بودجه اختصاص داده شده به پل گفت : بودجه این پل حدوداً یک میلیارد و دویست میلیون تومان بود و تا به امروز مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.

درویشی افزود: تاریخ شروع بازسازی این پل ۹۶/۹/۱۰ بوده و از این تاریخ پیمانکار شروع به کار بر روی این پل کرده است.

درویشی ادامه داد میزان پیشرفت بازسازی این پل تقریباً ۸۰ درصد بوده است ولی از آنجا که این پل در مسیر اصلی بوده است و تردد بر روی این پل بسیار زیاد می باشد استفاده مجدد از ساز قدیمی و دیوارها با بنای سنگی به نوعی دوباره کاری بوده که فقط زمان و هزینه زیادی را در داشته است در حالیکه پلی با سازه بتونی و پلی با عمق بیشتری پیشنهاد داده بودیم. پیشنهاد اصلی ما ترمیم پل تخریب شده نبود بلکه خواستار پلی اساسی و با فنداسیون و تکنولوژی روز ساخته شود زیرا این پل ، پل اصلی ارتباطی مردم منطقه مرگور با با شهرستان ارومیه و مردم بخش سیلوانا با شهرستان اشنویه می باشد.

درویشی افزود چرا باید پل گلستانه که جاده فرعی و فقط پل ارتباطی چند روستا با یکدیگر است به‌صورت کامل تخریب و با زیر سازی های اولیه و مطمئن از نو ساخته شود،بسیار خوشحالم از بابت این اقدام ولی چرا پلی مانند پل هاشم آباد که پل اصلی و ارتباطی میان مردم دهستان مرگور با ارومیه و مردم بخش سیلوانا با شهرستان اشنویه می باشد فقط باید ترمیم شود. دلیل اصلی ناراحتی مردم این است که قرار بود مدتها پیش این پل به بهره برداری برسد اما با گذشت چندین ماه هنوز هم در حال تعمیر است و تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است. البته با توجه با سخنان پیمانکار وضع آب و هوا قرار است که این پل تا ۲۲ بهمن ماه به مرحله بهره‌برداری برسد.

از مسئولین خواهش می کنم که هزینه‌های بسیار زیاد را در دوباره کاری و کار های اضافه خرج نشود و کارها باید از اول با کارشناسی آغاز شده و با توجه به نظر کارشناسان فعالیت را آغاز کرد. بودجه‌ای اختصاص داده شده به این پل بودجه بسیار خوبی بود که می‌توانستند با آن بودجه، این پل را اساسی‌تر درست کرد نه اینکه آن را ترمیم کرد و امیدواریم که این پل دوام بیشتری داشته باشد ولی با توجه به نظر کارشناسان عمر این پل خیلی زیاد نخواهد بود. امیدواریم مسئولین محترم توجه زیادی در جهت استحکام زیرسازی این پل و نگهداری بعد از افتتاح داشته باشند، انشالله که در نگهداری این پل سعی و تلاش زیادی صورت گیرد تا بتواند دوام بیشتری داشته باشد.

سیلوانا نیوز

سیلوانا نیوز

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.