شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
مصادره ی کوچه های مناطق بالانشین شهری ارومیه به نفع پولدارها
29 آبان 1396 - 10:59
شناسه : 3077
13

اختصاصی کردن برخی از کوچه های مرفه نشین منطقه دو شهرداری ارومیه از جمله دانشکده توسط ساکنین آن از معضلات اخیر کلان شهر ارومیه می باشد . کافیست تنها یک بار گذرتان به یکی از این کوچه ها بیفتد اولین صحنه ای که با آن برخورد خواهید کرد تابلو های عبور ممنوع و نگهبان کوچه […]

ارسال توسط :

اختصاصی کردن برخی از کوچه های مرفه نشین منطقه دو شهرداری ارومیه از جمله دانشکده توسط ساکنین آن از معضلات اخیر کلان شهر ارومیه می باشد .

کافیست تنها یک بار گذرتان به یکی از این کوچه ها بیفتد اولین صحنه ای که با آن برخورد خواهید کرد تابلو های عبور ممنوع و نگهبان کوچه خواهد بود که مانع ورود شما به داخل کوچه خواهند شد.
کوچه هایی که ابتدای آن ها همچون درب ورودی مراکز نظامی توسط نگهبان  ؛ گیت یا زنجیر مسدود شده است و شهروندان اجازه ی دسترسی به این کوچه ها را ندارند مگر اینکه از ساکنان کوچه باشند یا اینکه ورود آنان از طرف ساکنان تایید شود .

این که آیا به طور کلی امکان مسدود کردن کوچه ها وجود دارد و اگر این امکان وجود دارد شرایط مسدود کردن کوچه ها چیست سوالی است که به ذهن بسیاری از شهروندان خطور می کند .

در ارومیه کوچه هایی در مناطق پر تراکم و قدیمی وجود دارد که حتی بیمارستان نیز در آن منطقه وجود دارد و سیل خودروها و هجوم آن ها در درب خانه های مسکونی موجب نارضایتی اهالی مانند اهالی محترم منطقه امام ارومیه نزدیک بیمارستان عارفیان شده ولی مردم صبورانه هیچ ادعایی ندارد .

تغییر قوانیین و یا استفاده ی ابزاری از قوانین به نفع پولدارها نباید رواج یابد .

قوانین موجود در این کوچه ها ی مرفه نشین دانشکده ی ارومیه با قوانین سایر مناطق شهر کلا مغایرت دارد به طوریکه آپارتمان سازی بر خلاف سایر مناطق پنج گانه ارومیه در این کوچه ها ممنوع می باشد و هیچ شخص و یا نهادی اجازه ساخت آپارتمان را ندارد.

هنگام تهیه گزارش نگهبان محله چنان بسوی دوربین سیلوانا نیوز هجوم آورد که کم مانده بود دوربین شکسته شود و بعد عکس های دوربین را به زور در سایه ی عدم قوانین حمایتی لازم از خبرنگاران پاک کرد .

به نظر ساکنین این کوچه ها ساخت آپارتمان باعث سرازیر شدن افراد زیادی به این کوچه ها خواهد شد و همین امر باعث افت شدید قیمت میلیاردی منطقه و صلب آرامش ساکنین آن خواهد شد .

همه ما در هر منطقه و نقطه این شهر که هستیم و زندگی میکنیم باید به این اصل مهم توجه داشته باشیم که کوچه و یا خیابان ملک شخصی ما نمی باشد و بستن و اختصاصی کردن آن نوعی بی قانونی به شمار می آید.

در اصل کوچه یک مکان عمومی است و عبور و مرور از تمامی کوچه های شهر بلا مانع و آزاد می باشد و به همین جهت توافق ساکنان مبنی بر اختصاصی کردن و بستن ان زیر پا گذاشتن حقوق سایر شهروندان می باشد که متاسفانه به سادگی و در مقابل چشمان مسئولین محترم شهرداری زیر پا گذاشته می شود.

با توجه به دادن مجوز آپارتمان سازی در کوچه های ۸ متری و ۶ متری ارومیه امیدواریم مسئولین شهری ارومیه بتوانند جواب روشن و قانع کننده ی داشته باشند .

فرید آرام

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.