شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
منابع ارزی ایران آزاد شد، بازار در آستانه ریزش وسیع قیمت ها
08 اسفند 1399 - 11:27
شناسه : 11491
10

توافق ایران و کره جنوبی بر سر آزادسازی هفت میلیارد دلار دارایی مسدود شده در بانک‌های این کشور نوید شروع روند نزولی قیمت در بازار ارز و ورود آن به محدوده‌های قیمتی منطقی و متناسب با شرایط اقتصادی پسا تحریمی را می‌دهد. تا پیش از تحریم‌های گسترده و همه جانبه آمریکا در قالب سیاست «فشار […]

ارسال توسط :

توافق ایران و کره جنوبی بر سر آزادسازی هفت میلیارد دلار دارایی مسدود شده در بانک‌های این کشور نوید شروع روند نزولی قیمت در بازار ارز و ورود آن به محدوده‌های قیمتی منطقی و متناسب با شرایط اقتصادی پسا تحریمی را می‌دهد.

تا پیش از تحریم‌های گسترده و همه جانبه آمریکا در قالب سیاست «فشار حداکثری»، روابط ایران و کره جنوبی بسیار عمیق و گسترده بود. ایران یکی از مهمترین بازارهای مقصد محصولات کره‌ای در خاورمیانه را تشکیل می‌داد و بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز این کشور را تأمین می‌کرد.

ایران در سال ۱۳۹۲ کمی بیش از ۹۱۶ میلیون دلار به کره صادرات داشته و بیش از ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از این کشور کالا وارد کرده است. میزان صادرات ایران به کره جنوبی بعد از ۴ سال حضور دولت تدبیر و امید به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یافت. در این زمان میزان واردات از این کشور حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید. در این سال تراز تجاری ایران و کره جنوبی به نفع ایران مثبت شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.