شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
منطقه اسلام‌آباد ارومیه با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت یک متر هم فضای سبز ندارد
07 اسفند 1398 - 10:10
شناسه : 8955
14

کودکان و نوجوانان منطقه اسلام‌آباد ارومیه چشم انتظار توجه مسئولان و نهادهای مرتبط با پرکردن اوقات فراغت هستند که نیاز ساده و کوچکشان را به فضای سبز محقق کنند. ایجاد امکانات رفاهی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها است، با این‌حال وجود فاصله بسیار بین متولیان اداره شهر و مردم سبب شده تا گاه نیازهای ساده و کوچک […]

ارسال توسط :

کودکان و نوجوانان منطقه اسلام‌آباد ارومیه چشم انتظار توجه مسئولان و نهادهای مرتبط با پرکردن اوقات فراغت هستند که نیاز ساده و کوچکشان را به فضای سبز محقق کنند.

ایجاد امکانات رفاهی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها است، با این‌حال وجود فاصله بسیار بین متولیان اداره شهر و مردم سبب شده تا گاه نیازهای ساده و کوچک دیده نشود و مواردی که برای دیدنشان کافی است مسئولان گاه از خودروی اداری پیاده شده و در خیابان‌ها قدم بزنند.

ناحیه اسلام‌آباد با بیش از ۳۵  هزار نفر جمعیت یک متر فضای سبز ندارد و متأسفانه به علت عدم بی‌توجهی مسئولان، مجموعه‌ای از همه معضلات، آسیب‌های شهری، اجتماعی و زیست‌محیطی است.

از خانه‌های روییده، ساخت‌ و ساز بدون مجوز گرفته تا برخی کوچه‌های خاکی شیار شیار که رنگ یک غلتک ساده را هم به خود ندیده در این ناحیه منفصل شهری مشاهده می‌شود و با وجود بازدیدهای نمایشی و وعده‌های پوچ نمایندگان مجلس  و مسئولان  شهری برای ساماندهی مشکلات این منطقه، مردم همچنان از امکانات محروم و با مشکل مواجه‌اند.

کودکان و نوجوانان محله همگی خواستار احداث یک فضای سبز  در منطقه هستند، خبرنگار تسنیم  با  اهالی این محل همراه شده  تا نظرات آنان را به‌ عنوان کسانی که سال‌ها است در این شهر زندگی می‌کنند به گوش مسئولان برساند!

بچه های اسلام آباد خواستار احداث فضای سبز هستند

محدثه ترخینه یکی از نوجوانان  این محله می‌گوید: در این محله زمین‌بازی مناسب وجود ندارد و کودکان به خاطر شرایط نامساعد زمین‌ها هنگام بازی  آسیب می‌بینند، هزاران بار مشاهده‌شده که کودکان و نوجوانان در زمین‌های اسلام‌آباد یا در خیابان‌های پرتردد این محله در حال بازی هستند و هر لحظه خطر تصادف با اتومبیل‌های عبوری آنها را تهدید می‌کند.

فاطمه ایوبی یکی از مادران ساکن این محله می گوید: ما مجبور هستیم کودکان خود را برای بازی به پارک محله الواج ببریم که فاصله زیادی با ما دارد ، در خیابان‌های اطراف زمین‌های بی‌استفاده وجود دارد و از شهرداری می‌خواهیم برای ما زمین بازی فراهم کند.

یکی از پدران با اشاره به پرجمعیت بودن این منطقه بیان می کند: برای بسیاری از خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست که کودکان خود را در باشگاه‌های ورزشی ثبت‌نام کنند و اوقات فراغت کودکان زیادی در این منطقه به‌هدر می‌رود .

صدها کودک و نوجوان این منطقه حاشیه نشین  بدون یک وجب زمین بازی مناسب و ایمن چشم انتظار توجه مسئولان و نهادهای مرتبط با پرکردن اوقات فراغت هستند تا دوران کودکی‌شان خالی از خاطره دویدن ها و بازی‌های کودکانه نباشد.

در حالیکه  با اندکی ذوق و سلیقه می‌توان نیازهای ضروری و آرزوهای کوچک شهروندان را برطرف کرد به‌شرط آنکه متولیان کار، شهر را با چشمان مردم ببینند و برای لمس نیازها و مشکلاتش، گاه‌گاهی از خودروهای اداری یا شخصی پیاده شده و در خیابان‌ها قدم بزنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.