شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
منطقه ای گمشده در قلب کلان شهر ارومیه
28 تیر 1396 - 23:06
شناسه : 1883
34

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانانیوز : شهرک نگارستان ارومیه که زمینهای آن توسط اداره ثبت احوال ارومیه تفکیک گردیده است بیش از ده سال است با وجود دارا بودن سند مالکیت و پرداخت تمامی عوارض شهرداری محروم از خدمات شهرداری می باشد و همین امر باعث عدم ساخت و ساز و پیشرفت در این شهرک […]

ارسال توسط :

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانانیوز :

شهرک نگارستان ارومیه که زمینهای آن توسط اداره ثبت احوال ارومیه تفکیک گردیده است بیش از ده سال است با وجود دارا بودن سند مالکیت و پرداخت تمامی عوارض شهرداری محروم از خدمات شهرداری می باشد و همین امر باعث عدم ساخت و ساز و پیشرفت در این شهرک شده است.

ساکنانی که بعد از گذشت چندین سال چشم انتظاری اینک به مرحله ای از نا امیدی رسیده اند که زمینهای خود را که روزی به امید احداث سرپناهی برای خانواده خود خریداری کرده بودند با تحمل خسارات زیاد به فروش می رسانند.

اگر بخواهیم مقایسه ای در خصوص واگزاری امکانت رفاهی در زمینهای قول نامه ای و دارای سند داشته باشیم خواهیم دید که روند واگزاری خدماتی از جمله آسفالت ؛ برق ؛ روشنایی معابر ؛ گاز در زمینهای قول نامه ای و به اصطلاح غیر مجاز خیلی بیشتر از زمینهای دارای سند می باشد و به همین جهت است که پیشرفت در مناطق قول نامه ای بیشتر از زمین های دارای سند است.

زمین های دارای سندی که مالک برای ساخت آن بایستی هزینه های هنگفتی جهت اخذ مجوز ساخت و سایر هزینه هاپرداخت کند  که با حسابی سر انگشتی متوجه خواهیم شد مبلغی را که برای اخذ مجوز پرداخت می گردد بیش از قیمت خود زمین میباشد.

اما نقطه قابل توجه این مساله اینجاست که شهرداری تمامی هزینه های جاری خود را در ابتدا بدون کوچکترین کم و کاستی از خریدار اخذ میکند و در مقابل این نیز وظیفه دارد با فراهم کردن امکانات رفاهی زمینه را برای پیشرفت منطقه آماده کند.

اگر شهرداری محترم ارومیه به همان اندازه که به زمین های قول نامه ای بهاء داده است به زمین های دارای سند نیز بهاء داده بود اینک شهرک نگارستان و سایر شهرک ها که از لحاظ موقعیت شرایطی ایده ال برای زندگی به شمار می رود نیز از تمامی امکانات رفاهی بهرمند می شد و در این صورت دیگر کسی مجبور نمیشد تا زمین قانونی و دارای سند خود را بفروشد و حاشیه نشینی و زمین های قول نامه ای روی آورد.

عدم نظارت و رسیدگی و همچنین بهاء ندادن به زمینهای دارای سند در سالهای گذشته باعث گردیده تا اشتیاق مردم برای خرید زمین های قول نامه ای بیش از بیش افزایش یابد و همین امر کافیست تا زمینه برای گسترش حاسیه نشینی فراهم شود.

پایان گزارش/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.