پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت ×
مهاجرت بین شهری ،شهر های اقماری سرو ،سیلوانا و … باید ارومیه کلانشهر شود
26 مرداد 1401 - 14:54
شناسه : 17933
13

🔺رسانه ها در خصوص اصلاح طرح جامع و برآورد جمعیتی ارومیه مطالبه گری کنند/ تقبل ۵۰ درصد هزینه پروژه‌ها از سوی دولت با کلانشهر شدن ارومیه/ فشارهای روانی وارده بر مدیریت شهری موجب کاهش درآمد می شود   📌به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، نقی کریمی در هشتاد و سومین […]

ارسال توسط :

🔺رسانه ها در خصوص اصلاح طرح جامع و برآورد جمعیتی ارومیه مطالبه گری کنند/ تقبل ۵۰ درصد هزینه پروژه‌ها از سوی دولت با کلانشهر شدن ارومیه/ فشارهای روانی وارده بر مدیریت شهری موجب کاهش درآمد می شود

 

📌به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، نقی کریمی در هشتاد و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به پروژه آذربایجان اظهار کرد: باید مشکلات موجود در کارگاه عمرانی تقاطع غیرهمسطح آذربایجان رفع و تسهیل در امور شود.

 

وی افزود: به خاطر مبالغ بسیار کم پروژه متوقف شده است و فشارهای روانی وارده بر مدیریت شهری در این راستا، موجب کاهش درآمدهای شهرداری می شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرهای اقماری ارومیه شامل سرو، سیلوانا، دیزج مرگور، نوشین شهر مکانهای دو سکونتی هستند و بخشی از جمعیت آنها در ارومیه نیز در فصلهای خاص سکونت دارند.

 

کریمی ادامه داد: از معاونت شهرسازی شهرداری ارومیه درخواست می کنیم در طرح جامع به دنبال حل مشکلات کلانشهر بودن ارومیه باشند.

 

وی افزود: در صورت عدم حل مشکلات موجود باید وزیر کشور، راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس و روسای سازمانهای مختلف را ببینیم تا مشکلات موجود در طرح تفصیلی و عدم تطابق جمعیتی با واقعیت موجود حل شود.

 

کریمی تأکید کرد: شهرداری نامه ای به استانداری و راه و شهرسازی و وزارت کشور به صورت اعتراض ارسال و اجحاف حق ارومیه را گوشزد کند.

 

وی تصریح کرد: رسانه ها در خصوص اصلاح طرح جامع ارومیه و برآورد جمعیتی ارومیه مطالبه گری کنند چون این موضوع ارتباط مستقیم با تخصیص بودجه های ملی از سوی دولت را دارد.

 

کریمی اظهار کرد: با تبدیل ارومیه به کلانشهر، ۵۰ درصد هزینه پروژه‌ها برعهده دولت خواهد بود‌.

 

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: در صورت تبدیل به کلانشهر، چارت سازمانی شهرداری تغییر کرده و برخی اختیارات ویژه به شهردار داده خواهد شد.‌

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.