چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
ناتوانی استان آذربایجان غربی در بسته بندی میوه
31 خرداد 1399 - 12:35
شناسه : 9648
38
سیلوانانیوز گزارش می دهد

رسول جلیلی رییس جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در یک گفت و گوی خبری با اشاره به بخش کشاورزی و اهداف این بخش در راستای تحقق جهش تولید در استان، بیان کرد: رشد اقتصادی بخش کشاورزی بر اساس گزارش بانک مرکزی ۸.۸ درصد است که نشان از موفقیت این بخش دارد و آن را مدیون […]

ارسال توسط : نویسنده : امین قاسمیان

رسول جلیلی رییس جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در یک گفت و گوی خبری با اشاره به بخش کشاورزی و اهداف این بخش در راستای تحقق جهش تولید در استان، بیان کرد: رشد اقتصادی بخش کشاورزی بر اساس گزارش بانک مرکزی ۸.۸ درصد است که نشان از موفقیت این بخش دارد و آن را مدیون کشاورزان هستیم.

جلیلی اظهار کرد: منابع و امکانات در بخش کشاورزی محدود است، بنابراین باید امکانات مالی و نیروهای خود را بر روی پیشران‌های توسعه و موانع توسعه متمرکز کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پنجمین حلقه زنجیره تولید، حلقه صادرات است، گفت: در این راه تمامی دست اندرکاران ملی و استانی در تلاش برای رونق صادرات هستند و امسال امیدواریم شاهد جهش صادرات محصولات کشاورزی در استان باشیم .

جلیلی با بیان اینکه حلقه دوم، حلقه نگهداری است، افزود: خوشبختانه آذربایجان‌غربی مقام نخست کشور از نظر ظرفیت سردخانه‌ها در حدود ۹۸۰ هزار تن را دارد و اما متاسفانه از سالیان گذشته در سورت و بسته‌بندی از کشورهای همسایه و تولید کننده محصولات کشاورزی در جهان عقب بوده و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

او تاکید کرد: باید به آن مرحله برسیم که هیچ محصولی از کشور و از استان بدون سورت و بسته‌بندی خارج نشود چون خریدار طالب محصولی استاندارد است و اگر بسته‌بندی مطابق ذائقه بازار داخلی و خارجی باشد، مصرف کننده به دنبال تولیدکننده می رود که بهترین محصول را با ذائقه خود خریداری کند.

رییس جهاد کشاورزی استان به حلقه تامین نهاده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این حلقه به ویژه حلقه نهاده های دامی، مدتی است که مشکلاتی وجود دارد چون نهاده‌های دامی از خارج از کشور وارد شده و دولت با تمامی مشکلاتی که در تامین ارز برای نهاده‌ها وجود دارد، ذرت و جو و نیز کنجاله سویا را با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تامین می‌کند و خوشبختانه این مشکلات در حال مرتفع شدن است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.