چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
نام گذاری تالار تازه افتتاح شده ارومیه به نام وحدت
04 خرداد 1401 - 8:41
شناسه : 17104
9

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نام‌گذاری تالار مرکزی ارومیه، به اسم تالار وحدت، نشان از جایگاه این اصل در استان بوده که این نام‌گذاری به‌حمدالله مایه‌ی وحدت بین اقوام و ادیان مختلف در بین مردم استان است. علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی  در خصوص نام‌گذاری تالار مرکزی ارومیه، به […]

ارسال توسط :

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نام‌گذاری تالار مرکزی ارومیه، به اسم تالار وحدت، نشان از جایگاه این اصل در استان بوده که این نام‌گذاری به‌حمدالله مایه‌ی وحدت بین اقوام و ادیان مختلف در بین مردم استان است.

علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی  در خصوص نام‌گذاری تالار مرکزی ارومیه، به اسم تالار وحدت اظهار داشت: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌غربی رنگین کمان اقوام و ادیان در کشور بوده، امر وحدت بین ادیان و اقوام در این استان از اهمیت دو چندان برخوردار است.

 

وی افزود: مهمترین سفارش اسلام در این رابطه حفظ وحدت بین ادیان و اقوام مختلف بوده که این اهم در بین مردم یک امر بسیار حیاتی و کلیدی است.

 

نوروزی تصریح کرد: نام‌گذاری تالار مرکزی ارومیه، به اسم تالار وحدت، نشان از جایگاه این اصل در استان بوده وامید است نام‌گذاری به‌حمدالله مایه‌ی وحدت بین اقوام و ادیان مختلف در بین مردم استان باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ماهیت فعالیت این تالار خاطرنشان کرد: این تالار آمادگی خدمت‌رسانی به تمامی حوزه‌های فرهنگی و هنری، از جمله تئاتر، موسیقی، گالری‌ها و نمایش‌های مختلف، سمینار‌های مختلف دارد.

 

یادآور می‌شود کلنگ تالار مرکزی ارومیه با ۱۸هزار و دویست متر زیربنا و گنجایش ۱۲۰۰ نفر در سه طبقه در سال ۸۶ به زمین زده شده بود و مقرر بود سه ساله به اتمام برسد که با گذشت ۱۵ سال و هزینه کرد اعتبارات میلیاردی هنوز به بهره برداری نرسیده بود تا اینکه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور محمد اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که همزمان با سفر حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی بود، به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.