شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
نبود اکیپ و پایگاه مجهز فوریت درمان اوژانسی، امداد و نجات در سیلوانا
13 دی 1397 - 8:30
شناسه : 6263
10

سیلوانای ارومیه با قابلیت های گردشگری فراوان ، وسعت و تراکم جمعیتی بالاتر از شهرستان های مجاور هنوز یک مرکز فوریت پزشکی ، درمانی مجهز و ثابت ندارد .   سیلوانای ارومیه گلوگاه بیشترین آمار تفریحات لاکچری ارومیه می باشد روزانه بیش از هزاران نفر فقط در منطقه بند ارومیه با خودروهای خود تفریح و […]

ارسال توسط :

سیلوانای ارومیه با قابلیت های گردشگری فراوان ، وسعت و تراکم جمعیتی بالاتر از شهرستان های مجاور هنوز یک مرکز فوریت پزشکی ، درمانی مجهز و ثابت ندارد .

 

سیلوانای ارومیه گلوگاه بیشترین آمار تفریحات لاکچری ارومیه می باشد روزانه بیش از هزاران نفر فقط در منطقه بند ارومیه با خودروهای خود تفریح و ویراژ می دهند  این را اضافه کنیم به مردم منطقه سیلوانا که بین ارومیه و سیلوانا تردد می کنند . جاده های سیلوانا کشش و ظرفیت این مهاجرت روزانه شهری ، منطقه ای را ندارد .

 

تصادفات جاده ای سیلوانا بین جاده بند تا حد فاصل پشت سد شهرچایی سیلوانا وحشتناک بالاست ، جوانانی که هر ساله با سرعت های وحشتناک ، تراژدی های تصادفات دلخراش را پدید می آورند .

 

فضای پشت سد شهرچایی سیلوانا هر ساله دهها نفر مصدوم و غرق شده همراه دارد .

 

یکی از پر بارش ترین مناطق برفی استان آذربایجان غربی سیلوانا می باشد . بارش های فصلی برف و باران هر ساله  مسیرهای ترددی را چندین نوبت می بندد.

 

همه ساله در جاده های نه چندان مناسب  سیلوانا دهها تصادف خونین اتفاق می افتد که مجروحین این تصادفات در مسیر انتقال به ارومیه فوت می شوند شاید با امداد اولیه  این مجروحین زنده بمانند.

 

مردم نوار مرزی سیلوانا در زمستان نمی توانند بیمار های اورژانسی خود را بموقع و تحت نظارت اکیپ درمانی مجهز و قابل اطمینان  به ارومیه انتقال دهند.

 

شاید همه اینها با راه اندازی  یک مرکز فوریت پزشکی ، درمانی مجهز و ثابت قابل حل باشد.

 

راستی چه کسی باید پیگیر و پاسخگو باشد!!!!!

 

منطقه ای که با تدبیر و امید مسئولین محترم قرار است قطب گردشگری استان با مراکز تفریحی و گردشگری مناسب شود چرا یک اکیپ درمانی فوریتی با کادر مجرب ؛ پزشک و پرستار متخصص ندارد .

 

کلا سیلوانا یک + یک  ، یعنی دو تا ؛ آمبولانس دارد ، یکی متعلق به اورژانس ۱۱۵ و دیگری متعلق به زنان و زایمان با نبود کادر پزشکی مجرب و متخصص با پرستاران آموزش دیده به صورت شیفت با مکان ثابت می باشد.

چه کسی باید پی گیر امور باشد و به مردم جوابگو …

 

?فعلا باید بنویسیم در سیلوانا تا اطلاع ثانوی اگر به فوریت پزشکی نیازمند شدید روی فوریت و درمان با اکیپ متخصص و مجهز حساب نکنید! صبر کنید از پیچ و خم جاده های اسفناک سیلوانا آمبولانس تکی سیلوانا اگر شخص دیگری غیر از شما به فوریت پزشکی احتیاج نداشته باشد برسد .

 

? خوب به پرسشی که مطرح است دقت کنیم !!!  پاسخی عجیب که به جهاتی قابل تامل به نظر می‌رسد ، به ویژه اگر به جمله انتهایی آن دقیق شویم. اینکه سیلوانا  فوریت پزشکی ، تجهیزات  کامل و پیشرفته با کادر درمانی مجرب و متخصص ندارد و تنها نصیبش تجهیزات ابتدایی است .

منطقه ای که  چندین بار نایب رئیس اول مجلس دکتر مسعود پزشکیان که خود زمانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود بازدید کرده است  . ایشان با کارناوال دولت تدبیر امید هم ، هم صدات و حتی در سیلوانا  کوهنوردی می کند ولی مطالبه گری حقوق مردم منطقه ، از یاد مسئولین دولتی بخش سیلوانا ، گویی از یاد رفته است .

 

?خلاصه مدیران عزیز و دلسوز استانی و محلی  بدانید و بدانیم که سیلوانا با داشتن قابلیت های زیر :

۱_ با بر گزاری چندین نوبت  ورزش مهیج پاراگلایدر  در منطقه خوش آب و هوای سیلوانا در طول سال

۲- حضور صدها نفر از مردم ارومیه در پیست ایسکی خوشاگو

۳- بازدید سالانه دهها گروه گردشگری از این منطقه

۴_ صعود  دهها گروه کوهنوردی به ارتفاعات سیلوانا

۵- شنای و قایق سواری صدها نفر در پشت سد شهرچایی

۶- .و . و . و

هرکدام از این موضوعات می تواند آبستن خطر برای جان انسان ها باشد پس ضمن  نیاز فوری مردم بومی سیلوانا  به پایگاه مجهز فوریت درمان اوژانسی  ، امداد و نجات و نیز مهمان ها ، توریست ها ، ورزشکاران و همه و همه حتی خود شما مدیر محترم شاید خدای نکرده نیاز به فوریت پزشکی داشته باشید پس تا دیر نشده اقدامی انجام دهید .

شایان ذکر است در این  چهل سال از عمر پر  مبارک انقلاب اسلامی ایران وجب به وجب نوار  مرزی مملو از خدمات مدبر ان دلسوز است اما مردمان ایران  زمین همه لایق بهترین ها هستند  .

پس  مدیران محلی عزیز سیلوانا از  انتقاد ما دلخور و دلگیر نشوید.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.