چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
نشست مشترک شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی و هیأت مدیره کانون وکلا
21 فروردین 1403 - 12:45
شناسه : 20145
9

نشست مشترک شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی و هیأت مدیره کانون وکلا/عتباتیگفت :وکلا در کنترل ورود پرونده به دادگستری و پیشگیری از گسترش اختلافات و ایجاد مصالحه نقش مهمی دارند. شامگاه روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه نشست مشترک شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی و هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان با حضور عتباتی رئیس کل […]

ارسال توسط :

نشست مشترک شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی و هیأت مدیره کانون وکلا/عتباتیگفت :وکلا در کنترل ورود پرونده به دادگستری و پیشگیری از گسترش اختلافات و ایجاد مصالحه نقش مهمی دارند.
شامگاه روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه نشست مشترک شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی و هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری استان و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به میزبانی کانون وکلاء برگزار شد.
دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با اشاره به اهمیت نهاد وکالت به عنوان یکی از بالهای فرشته عدالت بیان داشت: این نشست های مشترک در راستای هماهنگی و همراهی این دو مجموعه در راستای اجرای عدالت بسیار موثر می باشد.
عتباتی در ادامه به دستورات جلسات که هم اندیشی پیرامون پیشگیری از وقوع جرم، کنترل ورودی پرونده ها به دادگستری و حذف کاغذ و توسعه دادرسی الکترونیکی بودند پرداخت و اظهار داشت: نهاد وکالت در امر پیشگیری از دعاوی و اختلاف نقش پر رنگی را می تواند با آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مسائل حقوقی در جامعه از طریق تعامل و همکاری با دستگاه قضایی و استفاده از ظرفیت های موجود همچون فضای مجازی داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان همچنین درخصوص نقش وکلاء در کنترل ورودی پرونده های غیر ضروری به دستگاه قضایی تاکیداتی بیان و گفت: انتظار ما از جامعه وکلاء این است که با نگاه مسئولانه در ارجاع پرونده ها به نهادهای داوری و صلح و سازش در راستای کنترل ورود پرونده های غیر ضروری به دستگاه قضایی نقش آفرینی کنند و وکلاء از مقوله صلح و سازش استقبال و به عنوان وکلای مصلح در تبیین فرهنگ سازش در جامعه تلاش کنند.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه به دستور دیگر جلسه که حذف کاغذ و توسعه دادرسی الکترونیک بود نیز پرداخت و گفت: سالانه مقدار بسیار زیادی کاغذ در فرایند دادرسی مصرف می شود از این رو برای پیشگیری از مصرف این حجم از کاغذ که حاصل قطع درختان است می بایست به سمت و سوی حذف کاغذ و آرشیو الکترونیکی و دادرسی سبز رفت لذا پیشنهاد می گردد کارگروهی متشکل از دو مجموعه دستگاه قضایی و کانون وکلاء این امر را بررسی و با همفکری، با لحاظ مسائل زیست محیطی ایده هایی را برای حرکت به سمت و سوی حذف کاغذ ارائه نمایند تا استان آذربایجان غربی به عنوان الگو و پیشقدم این راه باشد.
مینایی رئیس کانون وکلای دادگستری استان نیز در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی و تقدیر از حضور دکتر عتباتی و معاونین قضایی در جلسه، به بیان موارد مهم که نهاد وکالت در سطح استان و در سطح ملی با آنها مواجه هستند پرداخت و از ریاست دادگستری استان مساعدت های لازم در رفع این مشکلات و موضوعات را خواستار شد.
در ادامه پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای اعضای جلسه در مورد موارد مطروحه، تصمیمات لازم در قالب مصوبات به تصویب رسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.