شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
نقش ارزنده ماموستاها در روستاهای سیلوانا و صومای برادوست
15 آبان 1399 - 12:10
شناسه : 10275
49

اساسا اصول ساختاری گروهک های معاند جمهوری اسلامی ایران ، کمونیست می باشد و به دین اعتقادی ندارند . در حالی که در ایام مقدس هفته وحدت می باشیم ، نگاهی به رفتار گروهک های ضد انقلاب نشان می دهد این گروهک ها اساساً اسلام را قبول ندارند. مردم کُرد اهل سنت سیلوانا و صومای […]

ارسال توسط :

اساسا اصول ساختاری گروهک های معاند جمهوری اسلامی ایران ، کمونیست می باشد و به دین اعتقادی ندارند . در حالی که در ایام مقدس هفته وحدت می باشیم ، نگاهی به رفتار گروهک های ضد انقلاب نشان می دهد این گروهک ها اساساً اسلام را قبول ندارند.

مردم کُرد اهل سنت سیلوانا و صومای برادوست با ایمان و اعتقاد خاص خود ، زبان زد مسلمانی و انجام تکالیف الهی هستند.

دشمنان ایران و مسلمانان ؛  امروز ایمان و اعتقاد جوانان را نشانه رفته اند و این وظیفه روحانیت ، بزرگان و ریش سفیدان است که آگاه سازی کنند.

امسال اگرچه نمی توان بخاطر شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد شیرینی خورانی ها ، جشن ها و دفی های هفته وحدت بود ولی در فضای مجازی این گرامیداشت ها صورت می گیرد.

شاید شیوع ویروس منحوس کرونا به ما نشان دهد که چه نعمتهای بزرگی در دستمان بود و حالا از دست داده ایم.

بزرگ ترین دف زنی ها و مولودی خوانی ها ؛ همه ساله در سیلوانا و صومای برادوست همراه صرف نهار و شام برگزار می شد و چقدر حال و هوای معنوی داشت ولی امسال باید بخاطر شیوع ویروس منحوس کرونا از طریق فضای مجازی ارتباط گیری نماییم.

ساختار مذهبی و اجتماعی نوار مرزی به ما این امکان را می دهد بیشتر از پیش ، نقش و ارزش روحانیون را بدانیم .

روحانیون یا ماموستاهای عزیز بدون کوچک ترین چشم داشتی در نقاط صفر مرزی بعنوان یک معلم دینی , اخلاقی و ایمانی از کوچک ترین عضو روستا گرفته تا بزرگ عضو روستا را ؛ راهنمایی و هدایت می کنند.

شاید تا کنون از نقش ارزشمند ماموستاها در روستاهای مرزی کم تر سخن گفته شده است ولی باید خاطر نشان کرد که ماموستاها در همه روستاها حاظر هستند و تمامی بچه های روستاها همراه با یادگیری الفبا ؛ آیات قران را برای تلاوت یاد می گیرند .

اقدامات جهادی ماموستاها در روستاهای دور از شهر به حدی است که وقتی انسان پای کلاس قرآن بچه های روستایی می ایستد تازه می فهمد این بچه های روستایی با چه تسلط و تبحری قرآن می خوانند این ها همه مدیون زحمات ماموستاهای عزیز می باشد.

علما و اندیشمندان هر جامعه نقش مهم و تعیین کننده ای در جهت گیری های کلی و افزایش آگاهی های مختلف مردم اعم از آگاهی های سیاسی، اجتماعی، اعتقادی و حتی اقتصادی مردم دارند. در جوامع اسلامی، نقش علمای دینی از بقیه اندیشمندان و صاحبان فکر و اندیشه در اثرگذاری بر افکار، اذهان، باورها و احساسات مردم بیشتر و برجسته تر است و مردم به نوعی دنباله رو و تابع نظرات و آرای علما در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی و مذهبی هستند. در این زمینه،  علمای اهل سنت به لحاظ ویژگی های مذهبی و قومی، از جایگاه و نقش مهم وتعیین کننده ای در بصیرت افزایی مردم جهت مقابله با جریانات و اندیشه های انحرافی و تکفیری داشته و تبعیت و پیروی مردم از آنها در مسائل و موضوعات مختلف سیاسی اجتماعی بیشتر است و مردم در پیروی از نظرات و دیدگاه های آنها به نوعی برای خودشان حجّت شرعی قائل هستند.

بنابراین، با توجه به جایگاه و نقش علمای اهل سنت در بین مردم این دیار و با توجه به توطئه ها و تفرقه افکنی های متعدد دشمنان اسلام در این خطه از میهن اسلامی، می توان از طریق علمای اهل سنت، بصیرت و آگاهی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم کردستان پیرامون موضوعات و مسائل مختلف داخلی و خارجی را افزایش داد و افکار عمومی و  جهت گیری های کلی اهل سنت کردستان را در جهت مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان قسم خورده اسلام به کار گرفت. اهمیت این کار زمانی بیشتر احساس می شود که توجه کنیم توطئه اخیر نظام سلطه به رهبری آمریکا و همراهی غرب و رژیم صهیونیستی، ایجاد درگیری های فرقه ای، مذهبی و قومی است تا به این وسیله زمینه های درگیری و تنش های داخلی بین اقوام در کشورهای اسلامی را بوجود آورده و با طرح مسائل قوم پسندی چون استقلال اقوام، کشورهای اسلامی را تجزیه نموده و آنها را از یک کشور مهم و مؤثر در عرصه منطقه و بین الملل به کشورهای کوچک منفعل و فاقد هرگونه قدرت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی تبدیل نمایند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.