شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
نقش مستقیم پلاستیک های دوهزار فروش با سلامت خانواده ها
24 اسفند 1396 - 8:25
شناسه : 3841
17

این روزها بازار فروش پلاستیک های ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ هزار تومانی در کلان شهر ارومیه به شدت داغ است و همین امر باعث گردیده تا واحدهای صنفی زیادی اجناس پلاستیکی با قیمت دو هزار و پنج هزار تومانی در بازار سطح شهر بدون داشتن مجوزهای قانونی عرضه کنند. پلاستیک های رنگا رنگ‌ در ابعاد و […]

ارسال توسط :

این روزها بازار فروش پلاستیک های ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ هزار تومانی در کلان شهر ارومیه به شدت داغ است و همین امر باعث گردیده تا واحدهای صنفی زیادی اجناس پلاستیکی با قیمت دو هزار و پنج هزار تومانی در بازار سطح شهر بدون داشتن مجوزهای قانونی عرضه کنند.

پلاستیک های رنگا رنگ‌ در ابعاد و شکل های مختلف در هر کوچه و خیابانی نظر هر رهگذری را به خود جلب میکند و اولین سوالی که ذهن هر بیننده ای را مشغول میکند قیمت پایین و ناچیز اجناس است که به مردم عرضه می‌شوند.

اگر در موقع خرید توجه کرده باشید اغلب پلاستیک های دو هزار و پنج هزار فروش دارای رنگ‌های کدر و مات هستند و در ساخت آنها از مواد و ترکیبات مرغوب و استانداردی با درجه کیفی بالایی استفاده نشده است و به واسطه همین تولید نامطلوب است که این اجناس با قیمت ناچیز در سطح شهر توزیع می‌شود.
اما انچه که باعث گردیده تا این موضوع هائز اهمیت باشد رقمی است که این واحدها برای اجناس خود در نظر گرفته اند زیرا حتی از ماده اولیه آن به مراتب کمتر است و برهمین اساس به احتمال زیاد مواد استفاده شده در این کالاها بازیافتی مواد پلاستیکی، زباله و ضایعات غیربهداشتی می باشد.

پایین بودن سطح درآمد و توان خرید مردم و همچنین عدم اگاهی از غیر بهداشتی بودن این گونه اقلام بی شک یکی از دلیل تاثیر گذار در افزایش پلاستیک فروش های ۲۰۰۰ تومانی در ارومیه می باشد و همین غفلت باعث شده مغازه داران بومی و افرادی غیر بومی با اجاره کردن مغازه در نقاط مختلف شهر به این تجارت بدون ریسک و سودآور روی بیاورند.

از آن جایی که بسیاری از خانواده ها از این ظروف پلاستیکی در آشپزخانه ها و برای نگهداری مواد غذایی استفاده می کنند به کار گیری آن ها علاوه بر تغییر طمع غذا سلامتی و بهداشت خانواده ها را نیز به خطر می اندازد و در نهایت منجر به بروز بیماری های مختلف در بین مصرف کنندگان می شود و به منظور انجام امور درمانی باید هزینه ای چند برابر قیمت خرید این ظروف هزینه شود، به همین جهت استفاده از این اجناس به هیچ وجه توصیه نمی شود.

اگر بخواهیم استفاده ای از این نوع پلاستیک ها داشته باشیم بهتر است تنها در ظروف دور از دسترس مردم همچون سطل های زباله غیر دسترس و خارج از مناطق مسکونی و یا جعبه های میوه در مزارع با رعایت موارد بهداشتی استفاده شود.

حال که اهمیت استفاده از ظروف پلاستیک مطمئن برای مردم مشخص است باید در خرید ها دقت شود و مساله مهم این است که این ظروف باید حاوی آدرس دقیق تولید کننده و نام کارخانه تولیدی باشد بوی نامطبوع، رنگ غیریکنواخت، لکه های سیاه، و سوراخ های مختلف بر روی این ظروف حاکی از تولید با مواد بازیافتی است.

به همان اندازه که پلاستیک های دوهزار فروش برای سلامتی خانواده ها مشکل ساز است به همان اندازه نیز صنعت پلاستیک کشور را نیز تحت تاثیر منفی خود قرار میدهد.
امید است مسولین مربوطه برای حمایت از تولید ملی و حفظ سلامت خانواده ها و همچنین جلوگیری از رشد بی رویه فروشندگان این گونه اجناس بی کیفیت تمهیدات لازم را اندیشیده باشند.

پلاستیک ارزان

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.