شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
نقص های انتخابات شورای شهر
24 اردیبهشت 1396 - 7:18
شناسه : 785
30

کاندیدهای شورای شهر در شهر های بزرگ و کلانشهرها باید با توجه به مناطق شهری و محل های سکونت خود در محله هایشان انتخاب شوند و رقابت انتخاباتی منطقه ای باشد ولی متاسفانه شاهدیم تمام منتخب های شورای شهر با توجه به استفاده از هزینه های تبلیغات سنگین از مناطق و محله های بالای شهری […]

ارسال توسط :

کاندیدهای شورای شهر در شهر های بزرگ و کلانشهرها باید با توجه به مناطق شهری و محل های سکونت خود در محله هایشان انتخاب شوند و رقابت انتخاباتی منطقه ای باشد ولی متاسفانه شاهدیم تمام منتخب های شورای شهر با توجه به استفاده از هزینه های تبلیغات سنگین از مناطق و محله های بالای شهری انتخاب می شوند و عرصه ی انتخاباتی بجای شورا به نمایندگی شهر تغییر پیدا کرده است .

تجربه ی انتخابات شورای شهر ثابت کرده است که تمامی کسانی که به کرسی های شورای شهر راه می یابند تماماً از مناطق بالای شهر و به اصطلاح مرفه نشین ها هستند . کسانی که اکثریت خانواده هایشان مناطق زندگی خود را حسن شهرت خود نیز می دانند.

نکته ی جالب ماجرا همین جاست که شورای شهری که در مناطق بالای شهر هستند و سودای خدمت به محرومین را دارند به چه صورتی می توانند به محله های محروم و پایین شهر خدمت رسانی کنند.

چناچه شورای شهر با توجه به مناطق شهرداری معرفی گردند و اهالی هر منطقه به کاندیدهایی که در آن مناطق زندگی می کنند رای دهند چه تحول بزرگی در مدیریت شهری رخ می هد .

مردم باید حق داشته باشند به کسی رای دهند که هر روز او را در محله و منطقه زندگی خود می بینند ولی متاسفانه حالا شورای شهر تبدیل به مکانی جهت جولان تبلیغات ، قومیتی ، سیاسی و … گردیده است .

مدعیان خدمت رسانی به مناطق محروم چگونه می توانند درد کوچه پس کوچه های پایین شهر را بداند که شاید در عمرشان حتی گذرشان فقط یکبار هم شده به این مناطق باز نشده و نخواهد شد.

در سایه برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افراد تحصیل کرده ی شهر دیگر فقط مختص مناطق بالای شهری نیست .

پس چگونه است در سایه ی نقص قانونی و عدم دور اندیشی و تجربه نگرفتن از گذشته هر روز با ادامه ی این روند بر فاصله های طبقاتی شهری می افزاییم .

در شرایط کنونی کسانی در انتخابات شهری موفق می شوند که بتوانند پول بیشتری خرج کنند و از تبلیغات گسترده بهره ببرند .

اگر از مناطق مختلف شهری کسانی که محل زندگیشان در آن منطقه است بتوانند بعنوان کاندید ابراز وجود کنند به یقین شاهد خدمت رسانی، عمران و آبادی شهر در تمام مناطق خواهیم بود.

در شهرهای بزرگ و کلان شهرها باید قانون شورای شهری اصلاح گردد و همانند قانون شورای روستا عمل نگردد .

مناطق مختلف شهری کلان شهرها گاهی از اندازه ی یک شهر کوچک هم بزرگ هستند پس باید اهالی یک منطقه کسی را برای شورای شهر خود معرفی کنند که او را هر روز در زندگی روزمره شان می بینند و خانه اش را می شناسند و می توانند مشکلات خود را به راحتی به او بگویند .

نویسنده : فرید قاسمی

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.