شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
نگاه مثبت اداره ی کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی به بخش سیلوانا
14 مرداد 1396 - 7:04
شناسه : 2139
23

به گزارش آژانس خبری سیلوانا نیوز : مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی عبدالله چمن گلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیلوانا نیوز از نگاه ویژه ورزشی به بخش سیلوانا و همچنین اجرای فستیوال های بین المللی بازی های بومی محلی در سیلوانا خبر داد . عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان […]

ارسال توسط :

به گزارش آژانس خبری سیلوانا نیوز :

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی عبدالله چمن گلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیلوانا نیوز از نگاه ویژه ورزشی به بخش سیلوانا و همچنین اجرای فستیوال های بین المللی بازی های بومی محلی در سیلوانا خبر داد .

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی برگزاری اولین دوره مسابقات شطرنج رده بندی کشوری در بخش سیلوانا به میزبانی دیزج مرگور را نگاه مثبت و ویژه اداره  کل ورزش و جوانان  به بخش سیلوانا و مناطق کم برخوردار اعلام کرد و گفت :خوشبختانه با شرکت ۲۰۰ نفر از شطرنج بازان و علاقه مندان آقا و خانم  به این رشته از سراسر کشور در سیلوانا با جذابیت کامل برگزار شد .

وی ظرفیت های بومی بخش سیلوانا را بیشتر از این ها دانست و در ادامه ضمن تشکر از رئیس هیئت شطرنج استان آقای رفیع زاده و ارگانهای مربوطه و عوامل اجرایی آن در بخش سیلوانا و روستای دیزج گفت :خوشبختانه دولت هم نگاه مثبتی به مناطق روستایی داشته و بودجه های خوبی برای این مناطق اختصاص داده است که نمونه آن را در بخش سیلوانا و روستای دیزج شاهد هستیم که با کمک بخش خصوصی ۳ الی ۴ سالن ورزشی ایجاد شده و در اختیار جوانان و ورزش دوستان قرار گرفته است.

چمن گلی همچنین در خصوص حمایت های اداره ورزش و جوانان در خصوص استعدادیابی جوانان و نونهالان در زمینه های ورزشی بیان کرد: اداره ورزش و جوانان ۲ برنامه اصلی در این خصوص دارد که یکی برگزاری جشنوراه های بومی و محلی و ورزشهای سنتی و دیگری مسابقات بین مدارس در بین نونهالان مدارس است که مسئولان و سرپرستان ورزش ضمن حضور در این مسابقات می توانند استعداد های این جوانان و نوجوانان را شناسایی کنند . البته اگر چه متاسفانه در بعضی از این مناطق کم برخوردار حتی مکان برگزاری یا خانه ورزش وجود ندارد لذا ایجاد زیرساختها در این مناطق شرط اصلی برای آموزش رشته های ورزشی و سپس استعدادیابی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی در پایان استعداد های ورزشی مناطق مرزی همچون سیلوانا و صومای برادوست را مکمل اصلی برای موفقیت کشور عزیزمان ایران اسلامی در عرصه های جهانی عنوان کرد و تاکید کرد محوریت اصلی برنامه های دولت برای پیشرفت ورزشی و استعداد یابی مناطق کم برخوردار و توسعه نیافته می باشد .

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.