شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
هفته نامه گرین لفت هشدار داد؛ترکیه به دنبال کنترل مثلث قندیل، شنگال و دیرک است
25 بهمن 1399 - 15:08
شناسه : 11241
11

هفته نامه گرین لفت استرالیا هشدار داد ترکیه حمله به شنگال عراق و دیرک سوریه را به دلیل ترس از واکنش های بین المللی فعلا عقب انداخته و اقدام به پیاده کردن نیرو در کوهستان گاره در اقلیم کردستان عراق  کرده است.  ارتش ترکیه در تازه ترین مرحله از عملیات نظامی خود در اقلیم کردستان […]

ارسال توسط :

هفته نامه گرین لفت استرالیا هشدار داد ترکیه حمله به شنگال عراق و دیرک سوریه را به دلیل ترس از واکنش های بین المللی فعلا عقب انداخته و اقدام به پیاده کردن نیرو در کوهستان گاره در اقلیم کردستان عراق  کرده است.

 ارتش ترکیه در تازه ترین مرحله از عملیات نظامی خود در اقلیم کردستان که به بهانه مقابله با گروهک تروریستی پ.ک.ک صورت گرفت اقدام به پیاده کردن نیرو در کوه  گاره در اقلیم کردستان کرده است. هم گروهک تروریستی و هم دولت ترکیه آمارهایی درباره تلفات طرفین در این جنگ منتشر کرده اند.

هفته نامه گرین لفت استرالیا در گزارشی هشدار داد که ترکیه به دنبال تسلط کامل بر مناطق کردنشین در شمال عراق و سوریه است و برنامه هایی برای اجرا و تکمیل این هدف خود دارد. گرین لفت نوشت: ترکیه بیشتر به دنبال حمله به شنگال در غرب عراق و دیرک در شمال شرق سوریه است اما به دلیل ترس از واکنش های بین المللی، حمله به این منطقه استراتژیک را رها کرده و با توجه به این که حمله به پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان واکنش چندانی را در جامعه بین الملل به دنبال نخواهد داشت، اقدام به پیاده کردن نیرو در کوه گاره کرده است.

گرین لفت هشدار داده است عملی شدن حمله به گاره به معنای کنار گذاشتن طرح حمله ترکیه به شهر دیرک سوریه یا شنگال در عراق نیست و خطر حمله ارتش ترکیه به این مناطق به بهانه حضور نیروهای کرد مخالف آنها در این مناطق همچنان زیاد است.

این نشریه با اشاره به سفر اخیر وزیر دفاع ترکیه به آلمان و عراق و اقلیم کردستان تاکید کرده است که آنکارا به دنبال ایجاد هماهنگی با اعضای ناتو و آماده کردن اذهان برای پذیرش حملات این کشور به مناطق کردنشین در عراق و سوریه به بهانه مقابله با پ.ک.ک است.

این نشریه یادآوری کرده است که جنگ با کردها در عراق و سوریه را می توان جنگ ناتو با کردها دانست زیرا اعضای اصلی ناتو مانند آلمان و آمریکا قبلا هم واکنش چندانی به حملات ترکیه به کردها از جمله در مورد کردهای سوریه نشان نداده اند.

این هفته نامه چاپ استرالیا با اشاره به حضور تانک های آلمانی در جنگ ترکیه علیه کردها در عفرین سوریه و هلیکوپترهای کبرا و سیکورسکی آمریکا در عملیات نظامی ترکیه در کوه گاره، جنگ های ترکیه با کردها را جنگ ناتو با کردها تلقی کرده و بر این باور است ترکیه کشورهای عضو ناتو را در مقابله با کردها همراه خود دارد.

این نشریه همچنین حکومت اقلیم کردستان عراق نیز به همدستی با ترکیه در جنگ اخیر متهم کرده است زیرا به نوشته این هفته نامه، هلیکوپترهای ترکیه از جنوب کوه گاره وارد منطقه شده اند که به معنای تامین لجستیک حمله از داخل اقلیم کردستان است.

گرین لفت حمایت برخی کشورها از کردهای سوریه و نیروهای ypg را نمایشی خواند و نوشت برخی آمریکاییها که اکنون در دولت جو بایدن حضور دارند از نیروهای کرد سوریه به عنوان ابزار استفاده کرده و حاضر به حمایت بیشتر از آنها نیستند زیرا نمی خواهند نیروهای کرد سوریه اختیارات زیادی داشته باشند و ترکیه آزرده خاطر شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.