شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
هفت تن مواد مخدر در شش ماه سال جاری در سطح استان کشف شد
12 مهر 1397 - 2:51
شناسه : 5755
23

به گزارش سیلوانا نیوز؛ سردار اصلانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی برگزار شد عنوان کرد: در ۶ ماهه سال جاری ۷ تن و ۵۶۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شده است که در این راستا پنج میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان اموال قاچاقچیان […]

ارسال توسط :

به گزارش سیلوانا نیوز؛ سردار اصلانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی برگزار شد عنوان کرد: در ۶ ماهه سال جاری ۷ تن و ۵۶۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شده است که در این راستا پنج میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان اموال قاچاقچیان مواد مخدر کشف و توقیف و ۱۱ هزار و ۵۲۴ نفر در قالب ۳۶ باند دستگیر و متلاشی شده اند.

وی ادامه داد: دستگیری یک هزار و ۹۴۷ توزیع کننده مواد مخدر، ۹ هزار و ۳۱۷ معتاد تابلو و ولگرد که به مراکز درمانی تحویل داده شده‌اند، دستگیری ۲۶۰ نفر قاچاقچی حرفه‌ای که در قالب باند بوده‌اند و از مجموع افراد دستگیر شده یک هزار و ۳۱۷ نفر معتادین متجاهر و ولگرد دستگیر و به مراکز درمانی معرفی شده اند.

او تصریح کرد: کشف یک تن و ۸۶۰ کیلوگرم مواد مخدر سنتی که با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کشف پنج تن و ۸۰۱ کیلوگرم پیش‌ساز و شیشه که با کاهش ۳۰ درصدی و بیش از ۲۰ عملیات در اول سال جاری برای پیشگیری از ورود مواد اولیه شیشه و روانگردان ها صورت گرفته است.

سردار اصلانی در رابطه با کالاهای قاچاق و فعالیت عوامل باندی و سازمان یافته طی ابلاغ‌های متعدد اجراشده عنوان کرد: در ۶ ماهه سال ۹۷ بیش از یک هزار و ۲۲۵ نفر قاچاقچی کالا دستگیر که با افزایش یک درصدی همراه بوده و ۱۱ باند سازمان یافته در این رابطه متلاشی شده است.

وی در ادامه گفت: اولویت اول برخورد قاچاق با دانه‌درشت‌ها است و در ۶ ماهه اول سال جاری ۸۵۲ میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۶۲ ریال مجموع کشف کالای قاچاق که با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته و توقیف ۵۱۷ خودروی سنگین از قاچاقچیان صورت گرفته است.

فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های برنامه ناجا کاهش تصادفات جاده‌ای است عنوان کرد: در سال جاری با ۲۷۶ نفر فوتی نسبت به سال گذشته که ۲۹۷ نفر فوتی بر اثر تصادفات وجود داشت هفت درصد کاهش یافته است و تصادفات جرحی ما هشت هزار و ۴۰۲ نفر بوده که ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: برخورد قانونی با یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۴۱ هزار راننده، توقیف ۱۵۲۶۱ خودروی متخلف و توقیف ۳۲۳۲ دستگاه موتور سیکلت در ۶ ماهه سال جاری توسط پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است.

سردار ناصر اصلانی پلیس فتا را یک رویکرد آموزشی برای عموم مردم خواند و گفت: آموزش همگانی در محلات و سازمان ها، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در سطح استان برای کاهش جرائم در فضای مجازی از کارهای پلیش فتا بوده است.

او اضافه کرد: یک هزار و ۶۴۷ فقره جرم در فضای مجازی توسط مردم گزارش شده است که از این تعداد هزار و ۴۰۰ فقره کشف شده و هزار و ۴۶ مجرم دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان علربی در جمع خبرنگاران در رابطه با سرقت های صورت گرفته در ۶ ماهه سال جاری گفت: ۷۷ درصد سرقت های مهم در سطح استان کشف شده و در همین رابطه ۶۴ باند سرقت در قالب ۲۱۸ نفر دستگیر شده اند و در همین راستا ۹۴ میلیارد ریال از این سارقین کشف و به مالباختگان بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: سارقینی که باعث تخلف شده‌اند ۷۳درصد بیکار بوده‌اند و بیشترین سارقین، معتادین بوده‌ که بالای ۸۰ درصد در سرقت های خرد فعالیت داشتند و مهم‌ترین سرقت‌ها شامل سرقت از منازل، اماکن خصوصی، مغازه و ماشین آلات بوده است.

وی در رابطه با سرقت زرگری شهرک فرهنگیان و کشته شدن یک نفر در این جریان گفت: این فرد ۹۰ کیلوگرم طلا با تمام اسکناس‌ها را بدون گاوصندوق در مغازه گذاشته بود که با تذکر بیش از ده بار پلیس و عدم نصب سیستم مها این اتفاق تلخ رخ داد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: کشف ۱۲۹ درصد پرونده‌های قتل که مربوط به سال‌های گذشته و امسال، کشف ۹۲ درصد پرونده‌‌های تجاوز به عنف، کشف ۹۱ درصد پرونده‌های مربوط به جعل و کشف ۹۳درصد کلاهبرداری های تعیین و تکلیف شده است.

وی افزود: ۱۷۷ پرونده در حوزه جرائم اقتصادی و احتکار با ارزش ریالی ۴ هزار میلیارد ریال در ۳ ماه اخیر توسط پلیس کشف شده است.

سردار اصلانی با اشاره به فرارسیدن هفته ناجا برنامه‌های این مناسبت را برشمرد و گفت: هفته ناجا از روز جمعه ۱۳ مهرماه تا روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه ادامه می‌یابد و “پلیس مقتدر، امین مردم” را شعار سال جاری از سوی پلیس ناجا معرفی کرد .

انتهای پیام://حکیم بصیرت

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.